ביקורת משחק: Back 4 Blood – עוד מאותו דבר ואולי קצת יותר

back 4 blood (תמונה:Warner Bros. Interactive Entertainment)

בשנת 2008 יצא לעולם המשחק Left 4 Dead, משחק יריות שיתופי מגוף ראשון (Co-op FPS) חדשני ששם ארבעה שחקנים נגד עדר של זומבים וכבש את העולם בסערה עד כדי כך, שעד לפני שנה הכרתי עדיין אנשים שנהנו לשחק בו מידי פעם, גם יותר מעשור אחרי.

עכשיו Turtle Rock Studios, המפתחת מאחורי הסדרה המקורית שחררה לעולם את Back 4 Blood, הממשיכה הרוחנית של הסדרה המקורית, אז האם המשחק החדש באמת מחדש לנו או שהוא פשוט מביא את החוויה של הסדרה המקורית לפלטפורמות של ימינו?

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

עוד מאותו הדבר

באופן כללי, ואם לשים מראש את הקלפים על השולחן, Back 4 Blood הוא באמת הממשיך הרוחני של המשחקים המקוריים. באותה מידה יכלו לקרוא לו Left 4 Dead 3, אבל אני חושב שזה כבר לא נשמע כיפי כמו המשחק השני (שיכול להיקרא גם כ-Left 4 Dead too), אז Turtle Rock פשוט החליטו לשנות את השם הכללי של המשחק, אבל בסופו של דבר החוויה היא כמעט זהה – אנחנו בעולם פוסט אפוקליפטי עגום בו זומבים השתלטו על העולם, אנחנו משחקים אחד מתוך צוות של ארבעה מנקים (Cleaners) – אנשים שעמידים לוירוס הקטלני, והתפקיד שלנו הוא פשוט להרוג זומבים בכמויות לא סטנדרטיות בזמן שאנחנו מנסים לחצות את המפה ישר לתוך בית מחסה ולפעמים להציל שורדים מפוחדים בדרך, לפעמים לשמש כהסחת דעת לקבוצה אחרת ולפעמים סתם להתקדם בעולם.

המשחק מיועד לעד ארבעה שחקנים, כאשר ניתן לשחק עם חברים או זרים ברשת ואפשר לשחק סולו עם ה-AI של המחשב או הקונסולה. נכון לכתיבת שורות אלו לא הצלחתי למצוא ברשת שחקנים להצטרף למשחק שלהם ונאלצתי לשחק רק במצב סולו – בכל זאת, המשחק יוצא לשוק באופן רשמי רק מחר (ג’, 12.10), אך אני רק יכול להניח איזה כיף זה יכול להיות לשחק עם עוד שלושה חברים, לתכנן טקטיקות משחק ולהילחם בעדר זומבים לא נגמר מסוגים שונים ומגוונים.

תמונה: Warner Bros. Interactive Entertainment
תמונה: Warner Bros. Interactive Entertainment

ואולי קצת יותר

החידוש העיקרי ב-Back 4 Blood הוא מערכת הקלפים – שהיא בעצם מערכת של בניית “חבילת קלפים” שמורכבת מ-15 קלפי חיזוק שהשחקנים יכולים להוסיף לעצמם לפני סשן משחק ולקבל כל מיני שדרוגים לדמויות שלהם. הקלפים מתחלקים ל-4 קטגוריות:

  • רפלקסים (Reflex) – קלפי רפלקסים בדרך כלל נותנים חיזוק למהירות או סיבולת השחקן.
  • משמעת (Discipline) – קלפי משמעת מתמקדים ביעילות השחקן ומחזקים את הדיוק שלו, הריפוי והתחמושת.
  • איתנות (Brawn) – קלפי איתנות מתמקדים בבריאות השחקן והנזק שהוא סופג.
  • מזל (Fortune) – קלפי מזל מעלים את האחוזים למצוא אייטמים שונים לאורך המפה.

במהלך כל שלב השחקן בוחר כמות קלפים מהחבילה שהוא צריך לזרוק, ובנוסף הוא צריך לבחור קלף “מושחת” (corruption card) מתוך רשימה. הקלפים המושחתים הם קלפים שאמורים להקשות על השחקנים במהלך הסשן, בין אם זה להציב בפניהם זומבי ענק שהם צריכים לחסל במהלך השלב בנוסף לעדר הזומבים הרגיל, או אולי יותר אזעקות שיופעלו ברגע שפותחים את הדלת לא נכונה במשחק, ויזמינו אליכם את כל עדר הזומבים של השלב, הקלפים המושחתים פשוט הופכים את חווית המשחק ליותר קשה.

ברמת הקונספט הרעיון של הקלפים ו”מנהל המשחק” – מערכת אינטיליגנציה מלאכותית שעוקבת אחרי הפעילות של השחקנים במהלך הסשן ומשנה אותה מידי פעם, הוא נחמד, הוא יכול להבטיח שגם אם תחזרו לאותה מפה מספר פעמים אף סיבוב שלכם לא יראה דומה לזה שהיה לפניו. עם זאת, הניהול של הקלפים והדרך בה בונים את החבילה קצת מתישים – זה קצת מעצבן להשקיע כל-כך הרבה זמן כדי למקסס את את החבילה ואז לקבל קלף מושחת שיכול להפוך חלק מהקלפים שבחרת ללא רלוונטים או גם סתם ללכת לאיבוד בתוך המערכת בנייה. בסופו של דבר אני פה בשביל להרוג זומבים בכמויות מסחריות, לא להתחיל לחשוב מה אני צריך כדי שאולי יהיה לי סיכוי כזה או אחר לאלמנטים אלו ואחרים במשחק.

השורה התחתונה – מה חשבנו על Back 4 Blood

בסופו של דבר, Back 4 Blood עומד בשם שלו, הוא חוזר לאותם שורשים של Turtle Rock Studios ועושה את זה בצורה כיפית ומדממת, וזה הזמן לציין שחווית המשחק שהייתה לי בפלייסטיישן 5 הייתה אפילו יותר כיפית תודות ל-DualSense המופלא. הג’ויסטיק של הפלייסטיישן 5 מאפשר חווית משחק הרבה יותר אימרסיבית בזכות ההדק האדפטיבי שלו, שגרם לכל ירייה להרגיש יותר כמו ירייה ולכל חבטה במחבט עם מסמרים כמו חבטה.

למרות כל הרגעים הבאמת כיפים של המשחק אני מרגיש איזה שהוא פספוס שהוא לא יצא בשנה שעברה, בתקופה שגם ככה כולנו היינו מרותקים לבתים בסגרים כאלו ואחרים, מכיוון שהמשחק עובד הכי טוב בסשני משחק יחסית קצרים. במצב קמפיין הסולו שלו, אחרי שעתיים של משחק, ולמרות המערכת הרנדומלית שלו, התחלתי להרגיש שהוא קצת חוזר על עצמו וקצת מתחיל לשעמם אותי. עם זאת, אני בטוח שבמינון קצר יותר של שעה-שעה וחצי של הריגת זומבים סימולטנית עם עוד חברים בזמן שאנחנו גם ככה תקועים בבית הייתי נהנה פי כמה וכמה, ואם זו גם הציפייה שלכם מהמשחק, מובטחת לכם חווית הריגת זומבים מהסוג הטוב ביותר.

Back 4 Blood יוצא לשוק החל מיום ג’, ה-12.10.2021, ויהיה זמין לקונסולות ה-Xbox One/Series X/S, ה-PS4/PS5 ולמחשב האישי (דרך Steam).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים