הוכרז: Sony Xperia Pro-I – טלפון לצלמים עם מסך 4K ב-120 הרץ ומחיר של 1800 אירו

Xperia Pro-I (תמונה: Sony) Xperia Pro-I (תמונה: Sony)

סוני חשפה היום (ג’, 26.10) את מכשיר הטלפון השאפתני ביותר שלה בתחום הצילום, אשר מוצע במחיר תואם של 1,799 אירו (כ-6,700 ש”ח). ה-Sony Xperia Pro-I מציג מפרט טכני מרשים במיוחד, עם מערכת השבבים Snapdragon 888 5G ו-512GB של אחסון הניתן להרחבה, יחד עם מסך 4K HDR ב-120 הרץ ומערך הצילום המתקדם ביותר שקיים כיום בטלפון, עם כלים לצילום, הסרטה וגם עריכה של סרטים ישירות מהמכשיר עצמו.

בעוד שהפוקוס המרכזי ב-Xperia Pro-I (וזו לא הספרה ‘1’ ברומית, אלא האות ‘i’) נוגע לתחום הצילום, המכשיר החדש של סוני מציג את אחד מהמפרטים הטכניים המרשימים ביותר שתוכלו למצוא כיום בטלפון. הוא מגיע עם מסך OLED בגודל 6.5 אינץ’, בפורמט סינמטי רחב של 21:9 וברזולוציית 4K HDR בפריסה של 1644×3840 פיקסלים, כאשר תמצאו בו תמיכה בקצב רענון גבוה של 120 הרץ וקצב דגימת נגיעה של 240 הרץ. בנוסף, מציעה סוני תמיכה ב-100% מייצוג הצבעים DCI-P3, הגנה מפני מים ואבק תחת תקן IP58 והגנה נוספת מצד זכוכית ה-Gorilla Glass Victus בחלק הקדמי ו-Gorilla Glass 6 המגנה על חלקו האחורי.

>> הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג'טי

מתחת למכסה ניתן למצוא את מערכת השבבים Snapdragon 888 5G של קוואלקום, יחד עם 12 גיגה-בייט של זיכרון עבודה (RAM) ו-512 גיגה-בייט של אחסון מהיר, הניתן להרחבה באמצעות כרטיס microSD בעד 1 טרה-בייט נוספים, כאשר בצד הסוללה זמינה קיבולת של 4500mAh עם תמיכה בטעינה מהירה (USB-PD) ב-30 וואט דרך חיבור USB-C 3.2 Gen 2, המסוגל לספק קצבי העברה גבוהים של עד 10 גיגה-ביט בשנייה.

בנוסף, מציעה סוני תמיכה בקישוריות WiFi 6, בלוטות’ 5.2 וברשתות 5G, כאשר היא מצרפת גם חיבור 3.5 מ”מ לאוזניות, רמקולים סטריאופוניים ותמיכה ב-Dolby Atmos ו-Spatial Audio 360 ליצירת שמע היקפי ו-AptX של קוואלקום. מידות המכשיר הן 166 מ”מ לגובה, 72 מ”מ לרוחב ו-8.9 מ”מ בעובי, כאשר משקלו עומד על 211 גרם.

Xperia Pro-I (תמונה: Sony)
Xperia Pro-I (תמונה: Sony)

חיישן 1 אינץ’ והרבה יכולות מתקדמות

מערך הצילום הראשי של ה-Sony Xperia Pro-I מורכב מ-3 מצלמות 12 מגה-פיקסל, חיישן עומק ומצלמת סלפי קדמית:

  • מצלמה ראשית: חיישן Exmor RS של סוני בגודל 1 אינץ’, עם מפתח צמצם כפול (F/2.0 / F/4.0), אורך מוקד של 24 מ”מ וזווית צילום של 85 מעלות.
  • מצלמה משנית: חיישן Exmor RS בגודל כ-0.35 אינץ’, מפתח צמצם F/2.4, אורך מוקד 50 מ”מ וזווית צילום של 48 מעלות.
  • מצלמת זווית רחבה: חיישן Exmor RS בגודל כ-0.4 אינץ’, מפתח צמצם F/2.2, אורך מוקד 16 מ”מ וזווית צילום של 124 מעלות.
  • חיישן עומק: 3D iToF לדגימת מרחק בין המצלמה לאובייקט המצולם ולשיפור מהירות הפוקוס האוטומטי.
  • מצלמת סלפי: חיישן 8 מגה-פיקסל בגודל 0.25 אינץ’, מפתח צמצם F/2.0, זווית צילום של 78 מעלות.

מעבר למפרט הטכני הבסיסי, בסוני מציגים שלל יכולות אותן מסוגל מערך הצילום במכשיר לבצע, כשבחברה שילבו הרבה מהידע שצברו במצלמות סדרת ה-Sony Alpha במשך השנים, ודוגמה מוחשית לכך מגיעה דרך אפליקציית המצלמה, המעוצבת באופן דומה לתצוגה שניתן למצוא במצלמות המתקדמות של החברה.

בסוני מציינים כי החיישן הראשי במערך הצילום של ה-Xperia Pro-I מבוסס על החיישן שהוצג עם מצלמת ה-RX100 VII, עם התאמות שבוצעו עבור הגרסה הניידת בטלפון. נזכיר כי עם מצלמת ה-RX100 VII שהושקה לפני כשנתיים שמה סוני דגש על וולוגרים, מה שקורה במקביל גם בטלפון החדש, אשר מגיע עם כלים שיאפשרו לצלם ולערוך סרטים בקלות גדולה יותר, ובחברה מציעים גם תוסף של מסך אותו ניתן לחבר לטלפון לשימוש עם גימבל המחובר לטלפון. המסך (ללא גימבל) יוצע בתשלום נפרד של 200 אירו.

כלי וולוגרים ל-Xperia Pro-I (תמונה: Sony)
כלי וולוגרים ל-Xperia Pro-I (תמונה: Sony)

חיישן ה-1 אינץ’ מציע תפיסה של יותר גוונים וטקסטורות עם פיקסלים בגודל 2.4 מיקרון, ובסוני מבטיחים כי הוא יתרום משמעותית לצילומים המבוצעים תחת תנאי תאורה נמוכים, עם הפחתה משמעותית ברעש בתוצאה הסופית על ידי תפיסה של 10 תמונות ושילוב שלהן להפחתת הרעשים וליצירת התמונה הטובה ביותר. החיישן מצוייד גם עם מפתח צמצם כפול של f/2.0 ו-f/4.0, כך שניתן לבחור את עומק השדה הרצוי בכל צילום, ובחברה מציינים כי בנוסף לפוקוס אוטומטי הזמין ב-90% משטחי החיישן, מה שמאפשר התמקדות מהירה באיזורים שונים בתמונה, קיימת גם תכונה המאפשרת זיהוי בזמן אמת של עיני אנשים וחיות.

בעזרת חיישן העומק (3D iToF), הייצוב האופטי ויכולת הפוקוס האוטומטי הזמינים במכשיר, בסוני מאפשרים גם ביצוע פוקוס טוב יותר בעצמים נעים, עם הפחתת הטשטוש על פני אותם עצמים.

עבור צלמים מתקדמים מנגישה החברה צילום RAW ב-12 ביט וממשק מתקדם הלקוח מתוך מצלמות ה-RX שלה, כאשר לכך מצטרף כפתור הצילום הפיזי המוכר ממכשירים קודמים, כאשר הפעם מדובר בכפתור מעט רחב יותר ומחוספס מעט, שיאפשר גישה טובה יותר, וכפתור נוסף הניתן להגדרה פרטנית, בו ניתן להגדיר קיצור דרך לגישה מהירה להסרטה או תכונות אחרות במכשיר.

Xperia Pro-I (תמונה: Sony)
Xperia Pro-I (תמונה: Sony)

בצד הוידאו ניתן למצוא גישה להסרטה ב-4K HDR ב-24, 25, 30, 60 ו-120 פריימים בשנייה, עם תמיכה בייצוב אופטי (OIS) ואלקטרוני (EIS), הקלטת אודיו בסטריאו וסינון רעשי רוח, כאשר גם כן ניתן למצוא תמיכה בזיהוי אוטומטי של עצמים בתמונה לביצוע פוקוס מהיר והתמקדות בעיניים. באפליקציית הצילום נמצא גם בצד הוידאו גישה להגדרות מתקדמות שיאפשרו להתאים את ההסרטה לכל סצינה.

מפתח הצמצם הכפול הזמין בחיישן הצילום הראשי מאפשר להתאים את הסצינה המתאימה גם בזמן הסרטה, ובסוני מוסיפים גם 8 הגדרות צבע (פילטרים) שונות ליצירת אפקטים בזמן הסרטת וידאו.

Sony Xperia Pro-I – מחיר וזמינות

את ה-Xperia Pro-I תשיק סוני באירופה (אנגליה, גרמניה, צרפת והולנד) במהלך חודש דצמבר, ובמחיר של 1,799 אירו (כ-6,700 שקלים). המכשיר לא צפוי להגיע לישראל ביבוא רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים