nVidia מתכננת: שבבים גרפיים יעילים יותר ודור חדש של Tegra בכל שנה

nVidia עורכת השבוע בסאן-חוזה שבקליפורניה וועידה העוסקת בטכנולוגיות שבבים גרפיים, ומשמשת את החברה כמעין מסיבת עיתונאים ארוכה במיוחד (4 ימים) לחשיפת תוכניותיה לעתיד. אמש הוצגו בוועידה שני דברים שעוררו עניין:

הראשון הוא, כמובן, השבבים הגרפיים של החברה – אחרי הכל, מדובר בחברה שמתמחה בתחום זה. מפת הדרכים שהציגה החברה חשפה את כוונתה להשיק יורש למעבד ה-Fermi שלה בשנה הבאה. המאיץ הגרפי הבא שלה, ששם הקוד שלו הוא Kepler, נמצא בשלבי תכנון מתקדמים וצפוי להגיע לפסי הייצור עוד השנה ולצאת לשוק בשנה הבאה. הוא מבוסס על תהליך ייצור ב-28 ננומטר, והיעילות שלו אמורה להיות פי 4 עד 5 מזו של Fermi, במדידה של גיגה-פלופס לוואט. המאיץ הבא אחריו, אגב, הנקרא Maxwell, צפוי להגיע שנתיים אחר-כך, ולהביא קפיצת מדרגה של פי 16 מהנוכחי ביעילות.

השני הוא דווקא לא גרפי, אבל אי אפשר היה לצפות מ-nVidia לארגן וועידה בלי להזכיר בה את המוצר המדובר ביותר שלה – Tegra. פלטפורמת המעבדים הניידים שעברה כבר שתי גרסאות ועדיין לא יצא לשוק כמעט אף מוצר המבוסס עליה, ממשיכה קדימה, ומנכ”ל החברה ג’ן-סון הואנג (במרכז התמונה) אמר לעיתונאים כי פלטפורמת Tegra 3 נמצאת בשלבים אחרונים לקראת ייצור ופלטפורמת Tegra 4 כבר בהכנה. למעשה, אמר הואנג, מתכננת החברה דור חדש של Tegra בכל שנה. עכשיו רק נשאר לה להצליח להביא אותה למכשירים שאינם אבטיפוסים בודדים.

(צילום: Engadget)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים