הצצה ראשונה אל Macallan – ממשק טאבלטים ל-Windows 7

רק לפני שבוע ראינו ניסיון ראשון לבנות על גבי Windows ממשק שיתאים לטאבלטים, ויהפוך את חלונות 7 של מייקרוסופט למתחרה ראויה מול iOS 4 של אפל ו-Android 2.2 (כמו גם 3 המתקרבת) של גוגל בשוק הגדל. בימים האחרונים נחשף כי החברה הגרמנית הקטנה אינה לבדה – חברת UI Centric הבריטית חשפה לפני מספר ימים כי היא עובדת על ממשק-טאבלטים משלה ל-Windows 7, העונה בינתיים לשם הקוד Macallan (שמבוטא, בניגוד לכל דקדוקי השפה האנגליים, כ”מֶק’קַאלַאן”).

הממשק של UI Centric מתאפיין בטקסט גדול וברור, ומזכיר שילוב בין Zune ל-Windows Phone 7. הוא מעוצב “מאפס”, כהגדרת יוצריו, ולפי סרטון ותמונות ההצצה הראשונה הוא אכן נראה מרשים ונוח במיוחד למחשבי לוח. אחד מהחלקים היותר מעניינים בו הוא היכולת “לקפל” את היישום העליון כדף מספר לשם הצצה קצרה ביישום שמאחוריו (לדוגמא: הצצה בלו”ז בזמן כתיבת מייל לקביעת פגישה).

בניגוד למתחרה הגרמני, לא מדובר בתוכנה שניתן להוריד ולהתקין, אלא בממשק שישולב כחלק אינטגרלי במערכת ההפעלה ע”י יצרניות החומרה. החברה הצהירה כי כל יצרנית חומרה תוכל לרכוש רשיון לשימוש בממשק, והדגישה כי שילובו המוחלט בליבת Windows 7 מקנה לו ייתרונות כגון ריבוי משימות מובנה, תמיכה מלאה ב-Flash, שימוש בהתקני USB וכרטיסי זיכרון ועוד. הבריטים מבטיחים כי טאבלט ראשון של חברה המשתפת פעולה עם המיזם יצא עוד ברבעון הנוכחי (כלומר: בחודשיים הקרובים). בנוסף, מציינת החברה, כפי שחזינו כאן לא מזמן, כי הממשק מיועד לא רק למערכת ההפעלה הכבדה ביותר של מייקרוסופט, שצריכת הסוללה שלה ייאשה את HP במיזם ה-Slate, אלא גם למערכת ההפעלה Windows Embedded Compact 7 – המערכת הקלה יותר המיועדת למכשירים ניידים ואלחוטיים כגון נגני המולטימדיה של Cowon. מניסוח ההודעה ניתן להבין כי מייקרוסופט משתפת גם היא פעולה עם הפרוייקט.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים