הרובוט של SavorEat הישראלית מדפיס המבורגר מתחליפי בשר תוך 6 דקות

ההמבורגר של SavorEat (צילום: רונן מנדזיצקי) ההמבורגר של SavorEat (צילום: רונן מנדזיצקי)

הבוקר (ג’, 28.12) נקראנו לסניף ברשת ההמבורגרים BBB כדי לבחון ולטעום את ההמבורגר של חברת הפודטק הישראלית סבוריט (SavorEAT, באנגלית זה נשמע יותר טוב), שמבקשת להביא את בשורת הבשר המיוצר מתחליפים מהצומח אל הציבור הרחב. הדגש של סבוריט הוא על הדרך בה מוגש הבשר ללקוחות, את זה מבצעת החברה באמצעות “רובוט שף” שמסוגל להדפיס המבורגר על פי הזמנה אישית שמבצע הלקוח מאפליקציה בטלפון.

כמו חברות פודטק נוספות הקיימות בשוק, גם תחליף הבשר שמייצרת סבוריט מגיע מרכיבים שניתן למצוא בצומח (כמו חלבונים ושומנים צמחיים), ובחברה מציינים כי הם תוכננו שלא לכלול אלרגנים, תוצרים של הנדסה גנטית או גלוטן, תוך שימור ערכים תזונתיים גבוהים.

תחליפי בשר: מתקדמים בצעדי ענק, עדיין לא שם

תחום הפודטק הוא כנראה בין המעניינים שהתפתחו בעולם בשנים האחרונות וקיימות כבר מספר חברות ישראליות שמציגות מוצרים מרשימים למדי, אך באוכל כמו באוכל ניתן לצפות למלחמה אמיתית ככל שזה נוגע למה שמגיע לנו לצלחת. לכל אדם הרגלי אכילה שונים, טעמים שונים שמדברים אליו (ושלא) – יש אוכלי בשר, צמחוניים, טבעוניים, ואי אפשר לקלוע לחיך של כולם.

המטרה של חברות הפודטק היא לא להתאים את תחליפי הבשר רק עבור מי שאינם אוכלים בשר, אלא גם עבור הציבור הרחב יותר, וניכר כי הדגש העיקרי של חברות אלו בשלב הנוכחי הוא בנראות, במרקם ובהתאמת הטעמים כך שאלו יהיו קרובים ככל הניתן לחיך של אוכלי הבשר, כשבמסרת זו הם מספקים גם אפשרויות איכותיות נוספות למי שאינם אוכלים בשר. בינתיים, אנחנו עדיין לא שם, וגם לתחליפי הבשר הטובים ביותר שאכלתי יש עוד דרך לעבור, אבל ההתקדמות היא משמעותית ועל ההישג הזה ניתן לשבח את החברות העוסקות במלאכה.

במקרה של סבוריט, עיקר הדגש הוא על התאמה אישית ללקוחות. לא עוד מוצר אחד בודד שישימו לכם בצלחת, אלא התאמה אישית של ההמבורגר שתרצו, הכנה שלו במקום, וגישה נוחה יותר באמצעות שיתוף הפעולה עם רשת BBB, שבשבועות הקרובים תשווק את ההמבורגר של החברה במספר מסניפיה ברחבי הארץ, הראשון בהם יופיע בסניף הרשת בהרצליה (איזור התעשייה).

ההמבורגר של SavorEat (צילום: רונן מנדזיצקי)
ההמבורגר של SavorEat (צילום: רונן מנדזיצקי)

את ההזמנה של ההמבורגר ביצענו דרך אפליקציה יעודית, שלפחות כרגע קיימת רק בתור גרסת דפדפן. לאחר הרשמה מהירה, ניתן לבחור את סוג ההמבורגר, עם אפשרות להמבורגר “שף” או המבורגר “ספורטיבי” לתזונה בריאה יותר עם בחירה של ערכי השומן והחלבון. ניתן גם לבחור את רמת הבישול, בין שתי אפשרויות בלבד כרגע – “עסיסי” או “עשוי היטב”, וגם את הגודל:

  • קטן – 76 גרם, במחיר של 56 ש”ח
  • בינוני – 113 גרם, במחיר של 68 ש”ח
  • גדול – 133 גרם, במחיר של 72 ש”ח

לאחר בחירת ההגדרות של ההמבורגר, ההזמנה נשלחת לרובוט שף בסניף ותוך כ-6 דקות ההמבורגר מוכן, ללא התערבות של יד אדם, אך אם נהיה מעט קטנוניים – את מחסניות הרכיבים אדם צריך להזין למכונה, ואת ההמבורגר אדם צריך להוציא מהמכונה ולהניח על לחמנייה שיכין עם תוספות שונות. כלומר, תהליך יצירת ההמבורגר של סבוריט מתחליפי בשר הוא אוטומטי לחלוטין, אך כל המסביב לא.

מבחן המראה, הטעם והריח

כחובב בשר קשה לי לומר שההמבורגר של סבוריט הוא תחליף אחד-לאחד, אך בחברה הצליחו להציע רמה טובה של עסיסיות בהמבורגר בגרסת השף שלו. מי שמעדיף לאכול בריא יותר ויבחר באופציה הספורטיבית יגלה טעם עסיסי פחות, ומי שילך על גרסת ה-Well Done יקבל מה שיקבל בכל מוצר בשרי, בין אם תחליף או אמיתי – קציצה יבשה יותר.

במבחן המראה ההמבורגר לא מצליח לעבור את ההשוואה להמבורגר אמיתי שתמצאו במסעדות, אבל אם נשווה לקציצות שניתן למצוא בחלק מרשתות המזון המהיר בעולם, הוא נראה יותר טוב – עבה יותר עם מראה סיבי, אם כי מעט דחוס מידי. במבחן הריח גם כן לא מצאתי כאן השוואה לדבר האמיתי.

היתרון הגדול ביותר בהמבורגר של סבוריט הוא בצד הנגישות שלו, עם רובוט שניתן למקם בסניפים של רשתות מזון מהיר, ובצד ההתאמה האישית, שמאפשרת לבחור את ההמבורגר שאנחנו רוצים גם אם הוא לא עשוי מבשר אמיתי. עכשיו רק צריך לחכות ליישום בפועל, שיגיע הרובוט של סבוריט לסניפים נוספים ברחבי הארץ ויהיה זמין יותר למי שמבקשים להזמין את ההמבורגר מתחליפי הבשר.

רחלי ויזמן, מנכ”לית ומייסדת שותפה של סבוריט, מסרה:

מתחילת דרכנו האמנו כי תעשיית המזון נדרשת לשינויים משמעותיים בכדי להישאר רלוונטית. אנחנו בוחרים להסתכל באומץ על שינוי העתיד שלנו ולאתגר את הסטאטוס קוו של תעשיית המזון. באמצעות הטכנולוגיה שפיתחנו נוכל להכיר את הלקוחות שלנו טוב יותר, לכבד אותם ולתת ביטוי לצרכים המשתנים שלהם. עכשיו הזמן לשינוי והוא נכון יותר מתמיד. ובעזרת השותפים הייחודיים שבחרנו, אנחנו מאמינים שנשיג את היעדים האלו ונגיע למסחור בינלאומי. וזו הבמה להודות לצוות של BBB שהפגין אמון בחזון שלנו ובטכנולוגיה שלנו, וצעד איתנו לאורך הדרך. אנחנו מצפים בקוצר רוח לכך שהציבור הישראלי יהיה הראשון לטעום את הבשורה שלנו לשוק ושמחים לעשות את הצעד הראשון עם BBB.

אהובה תורג’מן, מנכ״לית ומבעלי קבוצת BBB:

ערכי קבוצת BBB נוגעים בין היתר בחדשנות, במצוינות ובחשיבה עסקית. ערכים אלה באים לידי ביטוי בשיתוף הפעולה עם SavorEat. הרעיון שבפעם הראשונה בעולם, לקוח יכול להגיע למסעדת המבורגרים בשרית, ובלחיצת כפתור באפליקציה להזמין המבורגר טבעוני, עסיסי המוכן באופן דיגיטלי, הוא לא פחות ממהפכני, חדשני המייצר חוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת.

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים