סוף תקופה: בלקברי תשבית טלפונים עם מערכת ההפעלה Blackberry OS

Blackberry Priv (צילום: רונן מנדזיצקי) Blackberry Priv (צילום: רונן מנדזיצקי)

בהודעה לא כל כך דרמטית או מפתיעה דרך עמוד השאלות והתשובות (FAQ) שלה באתר, הכריזה חברת בלקברי (Blackberry) כי תפסיק לתמוך במכשירים המשתמשים במערכת ההפעלה Blackberry OS. ההודעה מגיעה מעל 6 שנים מאז החלה בלקברי לשווק טלפונים מבוססי אנדרואיד תחת המותג שלה, אך מי שעדיין משתמשים במכשירים של החברה שיצאו לפני 2015 לא יוכל להמשיך לבצע דרכם שיחות, להתחבר לחבילות דאטה, לשלוח הודעות SMS ולקבל תמיכה במגוון שירותים נוספים שהוצעו דרך מערכת ההפעלה.

בבלקברי מציינים כי החל מיום שלישי הקרוב, ה-4.1.2022, תפסיק התמיכה במערכות ה-Blackberry OS 7.1 וקודמותיה, וכן ב-Blackberry 10 החדשה יותר שהושקה ב-2013. מדובר במערכת הפעלה נוספת שלא צלחה את מבחן המעבר אל הדור החדש של הטלפונים ונאלצה לפנות את הדרך לאנדרואיד ו-iOS מבית גוגל ואפל, בהתאמה.

Blackberry OS היא בין מערכות ההפעלה הוותיקות שהיו זמינות לטלפונים. היא הושקה בגרסתה הראשונה עוד ב-1999, אך זכתה להצלחה הולכת וגדלה רק סביב 2009-2010, עת הייתה בגרסה 5 ששולבה במכשיר ה-Blackberry Bold 9000 הפופולרי וגרסאות 6 ו-7 שיצאו בשנים שלאחר מכן והביאו עימן שיפורים ניכרים בצד הביצועים, תמיכה ב-Webkit לדפדפן ומגוון יכולות נוספות שעזרו בניהול הטלפון. גרסת Blackberry 10 שהוצגה ב-2013 ניסתה להתאים עצמה לזמנים עם הרחבת האפשרויות של טלפונים מבוססי מסך מגע, שתפסו את מקומה של המקלדת הפיזית שהייתה פופולרית במיוחד בטלפונים של החברה בתחילת דרכה, אך גם זו לא הספיקה מול התחרות של אנדרואיד ו-iOS.

מאז 2016 מגדירה עצמה בלקברי כחברת תוכנה בלבד, כשייצור המכשירים עם שם המותג שלה בשנים אלו בוצע בעיקר על ידי חברות צד-שלישי דוגמת TCL. גם כעת תמשיך בלקברי את דרכה כחברת תוכנה, כשהיא מציעה שירותי אבטחה מתקדמים מבוססי למידה עמוקה (AI) לארגונים, בעוד היא שמה מאחור את מערכות ההפעלה שבעבר היו במרכז עסקיה.

פרטים נוספים על סיום התמיכה במערכות ההפעלה Blackberry OS ו-Playbook OS ניתן למצוא בדף השאלות והתשובות של בלקברי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים