מרצדס חושפת את ה-VISION EQXX: רכב ספורט חשמלי עם יעילות גבוהה וטווח של 1000 ק”מ

רכב הקונספט Vision EQXX (תמונה: Mercedes-Benz) רכב הקונספט Vision EQXX (תמונה: Mercedes-Benz)

כחלק מאירועי ההכרזה הנערכים במסגרת תערוכת האלקטרוניקה הצרכנית CES 2022, הכריזה היום (ב’, 3.1) מרצדס על רכב הקונספט Mercedes Vision EQXX, אשר מציג טווח נסיעה ארוך במיוחד העולה על 1,000 ק”מ בטעינה בודדת ואת היעילות הגבוהה ביותר שהציעה החברה עד כה בצריכת החשמל.

הטווח המירבי שמציע ה-Vision EXQQ יוכל באופן תיאורטי להוביל נוסעים ממטולה לאילת ובחזרה בטעינה בודדת של הסוללה המשולבת בו, אך במרצדס לא עוצרים במרחק הגדול ודאגו למנוע יעיל המסוגל לספק 10kWh (קילו-וואט\שעה) ל-100 ק”מ או 6 מייל ל-kWh, חיסכון משמעותי אפילו מול רכב היוקרה החשמלי Mercedes EQS שהושק בישראל בנובמבר 2021, זה מספק תצרוכת חשמלית הנעה בין 16-20kWh ל-100 ק”מ (תלוי דגם). רכב הקונספט מציע גם קיבולת מירבית הדומה לזו של רכב ה-EQS, זו עומדת על כ-100 קילו-וואט\שעה, למרות שמדובר ברכב ספורטיבי בעל מידות קומפקטיות יותר.

על אף שמדובר בקונספט בלבד בשלב הנוכחי, במרצדס מתעקשים על כך שההתקדמות הטכנולוגית בהחלט תאפשר להביא את טווחי הנסיעה הגדולים ואת היעילות הגבוהה גם לרכבים שתייצר בעתיד עבור הקהל הרחב. צד נוסף שמזכירה מרצדס כחלק מהקונספט נוגע לפאנלים סולאריים דקיקים הממוקמים על גג הרכב החשמלי, אלו יכולים לדברי החברה לספק תוספת של חיי סוללה שתספיק לקבלת 25 ק”מ נוספים של נסיעה מידי יום, אך בשלב זה לא ברור כיצד הגיעה החברה לנתונים אלו והאם נזכה לראות אותם ממומשים ברכבים חשמליים עתידיים.

בצד העיצוב מדובר ברכב ספורט לכל דבר, אך בפנים ניתן למצוא את העיצוב המוקפד של מרצדס, כולל גם תצוגת ענק בגודל 47.5 אינץ’ הפרוסה לכל רוחב הדאשבורד, מקצה לקצה, עליו ניתן לצפות במערכת ניווט של חברת NAVIS Automotive Systems, המאפשרת לקבל פרטי מידע רבים כמו מזג אוויר, עומסי תנועה ומפה ברזולוציה גבוהה המספקת עדכונים בזמן אמת.

רכב הקונספט Vision EQXX (תמונה: Mercedes-Benz)
רכב הקונספט Vision EQXX (תמונה: Mercedes-Benz)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים