יבואנית מוצרי אפל אייקון גרופ תחל להפיץ מוצרים של לנובו, HP ו-ASUS

לוגו אפל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אייקון גרופ מוכרת לקהל הרחב בישראל בעיקר בשל עבודתה ארוכת השנים ביבוא מוצריה השונים של אפל לישראל, את אלו היא משווקת דרך רשת חנויות איידיגיטל אשר בבעלותה ומפיצה גם לחנויות נוספות בארץ. היום (ד’, 12.1) הודיעה החברה כי תרכוש את השליטה (85%) בחברת “ויז’ואל“, העוסקת בהפצת מוצרים של כמה מהחברות הטכנולוגיות הגדולות והמוכרות בעולם, בהן לנובו, HP ואסוס, בעסקה ששוויה נאמד בכ-80 מיליון שקלים.

על פי אייקון גרופ, הכנסותיה של ויז’ואל נאמדות בכ-370 מיליון שקלים בשנת 2021 כשהרווח הגולמי נאמד בכ-30 מיליון שקלים והרווח הנקי בכ-10-12 מיליון שקלים. רכישתה צפויה להאיץ את צמיחתה, כאשר המהלך מגיע כחודש בלבד לאחר שהונפקו מניותיה בבורסה בישראל. בעקבות ההודעה טיפסה היום מניית אייקון גרופ בבורסת תל אביב בכ-2%, אך היא עדיין רחוקה בכ-5% מהשיא שקבעה בדצמבר 2021.

על אף שאייקון גרופ מזוהה בעיקר בשל פעילות ההפצה והשיווק של מוצרי אפל, יש להפריד את פעילות ההפצה בה תחל לאחר השלמת רכישתה של ויז’ואל. את המוצרים של לנובו, HP, אסוס, Trend Micro, RadWare, VEEAM, Aruba ואחרות אותן מפיצה כיום ויז’ואל, לא תשווק החברה דרך חנויות איידיגיטל, אלו מזוהות עם מוצריה של אפל וציוד היקפי למוצרי אפל בלבד. את המוצרים של החברות המוזכרות תפיץ החברה לצרכנים דרך חנויות בישראל וישירות לעסקים בנפרד.

מאייקון גרופ נמסר כי רכישתה של ויז’ואל היא לא היחידה אותה מתכננת החברה, וכי היא מנהלת משא ומתן לרכישת 51% מחברת בלוז הפצה בע”מ, חברה המוחזקת כיום בשיעור של 49% על ידי ויז’ואל, וזאת תמורת 15-18 מיליון שקל. בלוז הינה בעלת זכיון להפצה של מוצרים ושירותים מבית IBM בישראל.

רוני ישראלי, מנכ”ל משותף ומנכ”ל פעילות ההפצה באייקון גרופ:

ויז’ואל תמשיך לפעול ולהוביל את הפצת המותגים שבטיפולה כיום, בניהולו של אלון עילם, עם צוות העובדים שהביאו אותה להיות חברה מובילה בשוק הישראלי. לגישתנו, זוהי עסקה שסכום חלקיה גדול מהשלם, והיא צפויה להביא להאצת קצב הצמיחה של אייקון גרופ כבר בשנת 2022.

כמה מכניסה פעילות אפל בישראל לאייקון גרופ

על פי הדוחות הכספיים שפירסמה כחלק מתשקיף המדף שלה לקראת ההנפקה בבורסת ת”א, אייקון גרופ הכניסה במהלך 9 החודשים הראשונים של 2021 (עד 30.9) מעט מעל מיליארד שקלים (לא כולל מכירות בין חברתיות), מהם כ-35% דרך סניפי הרשתות הקמעונאיות שברשותה (איידיגיטל). מדובר בצמיחה שנתית המתקרבת ל-50%, כאשר בצד הרווח התפעולי הציגה החברה צמיחה שנתית של כ-55% עם נתון של כ-71.6 מיליון שקלים.

עיקר השיפור, כפי שמסבירים זאת באייקון גרופ, נבע כתוצאה מהמשך עלייה בביקושים למוצרי אפל בכל הקטגוריות.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים