טיקטוק הציגה הכנסות של 58 מיליארד דולר בשנת 2021

אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) אפליקציית TikTok (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי)

חברת ByteDance, העומדת מאחורי אחת מהרשתות החברתיות המוכרות כיום בעולם – טיקטוק (TikTok), רשמה 58 מיליארד דולר בסעיף ההכנסות בשנת 2021, סכום שמהווה גידול של 70% משנה לשנה. הנתונים אינם רשמיים ומגיעים מתוך פרסום ממקורות של רויטרס, שכן ByteDance היא חברה פרטית אשר אינה מחויבת לדווח על תוצאותיה הכספיות לציבור הרחב.

על פי הנתונים שפורסמו, הציגה החברה צמיחה שנתית של 70% מהכנסות של 34.3 מיליארד דולר ב-2020 לכ-58 מיליארד דולר ב-2021, אולם למרות שמדובר בצמיחה דו-ספרתית, ברויטרס מציינים כי הצמיחה התמתנה ממעל 100% בין 2019 ל-2020 ל-70% בין 2020 ל-2021.

טיקטוק היא בין הרשתות החברתיות הצומחות בעולם, ובסין היא מחזיקה את המקום השני בהכנסות מפרסום, עם נתח של 21% (עליה מ-19% שנה קודם לכן), כשאת המקום הראשון תופסת עליבאבא עם נתח של 29% (ירידה מ-30%) ואת המקום השלישי Tencent, המוכרת מפעילותה בתחום הרשתות החברתיות עם QQ ו-Weibo וגם מתחום המשחקים הודות לאחזקותיה ב-Epic Games, מפתחת פורטנייט, זו מחזיקה בנתח של 15% (ללא שינוי משנה קודמת) מההכנסות מפרסום בסין.

טיקטוק היא רשת חברתית חדשה יחסית. היא הושקה ב-2016 בגרסתה הסינית תחת השם Douyin וממשיכה לפעול תחת שם זה בסין עד היום. ב-2017 הושקה האפליקציה מחוץ לסין תחת השם טיקטוק ובסוף אותה שנה רכשה ByteDance את אפליקציית Musical.ly, ששימשה להצגת סרטוני וידאו קצרים. טיקטוק ו-Musical.ly מוזגו יחד רק לקראת סוף 2018 ומאז צברו פופולריות סביב העולם. כיום פועלת החברה במעל 150 מדינות בעולם, והחל מ-2020 אפשר למצוא נציגות שלה גם בשוק הישראלי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים