הערכה: אפל תציג גרסת iPhone 14 Max שתחליף את גרסת המיני

iPhone 13 Pro (צילום: אופק ביטון, גאדג'טי) iPhone 13 Pro (צילום: אופק ביטון, גאדג’טי)

אפל עומדת לבצע הפרדה משמעותית יותר בין הדגמים השונים בסדרת הדגל הבאה של מכשירי האייפון, כך לפי הערכותיו של האנליסט המוכר מינג-צ’י קו (Ming-Chi Kuo), לפיו דגמי ה-iPhone 14 Pro ו-iPhone 14 Pro Max יקבלו עדכון למערכת שבבים חדשה ושיפורים לרכיבי הזיכרון, בעוד שני דגמי הכניסה iPhone 14 ו-iPhone 14 Max ישמרו על גרסת המעבד עימה הוצגו דגמי האייפון 13 בשנה שעברה.

את הדברים מפרסם האנליסט בעל הרקורד העשיר בכל הנוגע להערכותיו למוצריה של אפל דרך חשבון הטוויטר שלו, שם הוא מציין כי דגמי האייפון 14 והאייפון 14 מקס ימשיכו להשתמש במערכת השבבים Apple A15 Bionic, ששולבה בכל מכשירי סדרת האייפון 13 בשנה שעברה, וכן בדגם ה-iPhone SE 2022 שהוצג לאחרונה.

באשר לדגמי האייפון 14 פרו והאייפון 14 פרו מקס מציין האנליסט כי אלו יעודכנו למערכת השבבים Apple A16 וימשיכו להציע זיכרון עבודה (RAM) בנפח 6 גיגה-בייט, אך ישתמשו בזיכרון מסוג LPDDR5.

שני הדגמים האחרים בסדרה יסתפקו בזיכרון מסוג LPDDR4, אך ישודרגו לנפח של 6 גיגה-בייט, מול נפח של 4 גיגה-בייט הזמין בדגמי האייפון 13 והאייפון 13 מיני כיום.

לאן נעלם ה-iPhone 14 Mini?

מאז הציגה אפל את דגם ה-iPhone 12 Mini החלו להגיע דיווחים הנוגעים לאי הצלחתו של הדגם לצד שמועות על כך שאפל תותיר אותו מאחור בהמשך הדרך.

שמועות אלו הופרכו עת הציגה אפל את ה-iPhone 13 Mini, אך הן לא נעלמו לחלוטין, וההערכה החדשה של מינג-צ’י קו מעידה על שינוי הכיוון שעשוי להעלים את דגם המיני מהמשוואה לחלוטין בשנת 2022.

iPhone 13 ו-iPhone 13 Mini (תמונה: Apple)
iPhone 13 ו-iPhone 13 Mini (תמונה: Apple)

האנליסט לא מתייחס באופן ספציפי לדגם המיני, אך בהערכותיו הוא מציג 4 מכשירים, דגם מיני לא נמצא ביניהם, כאשר במקום זאת הוא מעיד על שינוי כיוון מצד אפל, אשר לפיו יוביל את החברה להציג גרסה בסיסית בעלת מסך הגדול באופן משמעותי.

עבור דגמי האייפון 14 שיוצגו במהלך המחצית השניה של 2022, טוען קו כי אלה הדגמים אותם תציג אפל:

  • iPhone 14 – דגם הכניסה החדש עם מסך 6.1 אינץ’ ומעבד A15 בדומה לאייפון 13
  • iPhone 14 Max – דגם חדש לחלוטין שיגיע עם מסך 6.7 אינץ’ וחומרה הדומה לזו של דגם הכניסה אייפון 14
  • iPhone 14 Pro – המשך לאייפון 13 פרו עם חומרה משודרגת (מעבד A16, זיכרון LPDDR5) ומסך 6.1 אינץ’
  • iPhone 14 Pro Max – המשך לאייפון 13 פרו מקס עם חומרה משודרגת (מעבד A16, זיכרון LPDDR5) ומסך 6.7 אינץ’


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים