מה מעכב את הגעתה של ICS למכשירנו? סוני-אריקסון מסבירה כמה קשה התהליך

קוד המקור של ICS שוחרר כבר לפני מספר שבועות ובנוסף כולנו צפינו במכשיר הנקסוס החדש עובד מצויין עם ה-ICS, אז מה בעצם מונע ממערכת ההפעלה החדשה להגיע אל מגוון מכשירינו? סוני-אריקסון מספקת את תשובה ומפרטת את דרכה של התוכנה מהמתכנתים של גוגל אל העדכון המיוחל במכשיריה. המשימה מורכבת מכמה שלבים:

שלב ראשון בתהליך הוא מיזוגה של ICS וקוד המקור של סוני-אריקסון תוך כדי תיקון בעיות שעולות כתוצאה מכך.

שלב שני הוא התאמת התוכנה לחומרה ואופטימיזציה. ממש כמו דרייבר במחשב, ICS נכתבה כדי לעבוד בסינרגיה עם חומרת הנקסוס וכדי לגרום לו לעבוד עם חומרה אחרת נדרש לשנות את שורות הקוד ולהתאימו לחומרה זו. דוגמא אחת היא התאמת ליבת המכשיר, המעבד, לסינרגיה עם התוכנה: הנקסוס מצויד במעבד מבית Texas Instruments ובמכשיר של סוני-אריקסון לעומת זאת משולב מעבד מבית Qualcomm, לכן על סוני לזרוק את החלק המיותר ולכתוב אותו מחדש. את אותו תהליך יש לבצע לשאר הרכיבים: מצלמה, WiFi, GPS, שן כחולה, חיישנים ושאר רכיבי החומרה. תהליך זה טומן בחובו גם אופטימיזציה לדגם הספציפי של כל חומרה.

שלב שלישי – בדיקות ואישור המוצר. על המכשיר לעבור סדרת בדיקות ואישור בכל מדינה. לדברי סוני-אריקסון תהליך זה הוא הארוך מבין כל השלבים. כדי לבצע השקה עולמית של עדכון הגירסא – החברה נדרשת לאשר את התוכנה ב-80 מדינות במקביל כאשר חלק מהבדיקות מתבצעות ע”י גורם שלישי, מה שגורם לתהליך להתארך משמעותית. בנוסף, חלק מחברות הסלולר רוצות להכניס תוסף ייחודי משלהן, מה שגורם לתהליך להימתח עוד קצת.

התהליך שעוברת התוכנה נשמע מעניין, אך בסופו של דבר מה שמעניין אותנו עוד יותר הם שמונה מספרים עם שני לוכסנים בניהם (dd/mm/yyyy) – תאריך ההשקה וכאן אני נאלץ לאכזב אתכם – הוא עדיין אינו ידוע.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים