בקרוב: המפעילות תמכורנה את האפליקציות לאנדרואיד

אם תשאלו מביני דבר, ולא סתם משתמשים חובבים בני-עשרה, מה סוד הצלחתו של האייפון, סביר להניח שהתשובה תכלול התייחסות לאפליקציות – במקום טלפון פשוט עם מערכת הפעלה שכוללת מספר מסויים של תכונות, השכילה אפל לבנות פלטפורמה שניזונה בעיקר מתכונות שלא נמצאות שם במקור. מצד שני, זה גם יוצר בעיה: משתמשים רבים אינם קונים את המכשירים, או לפחות את אותן אפליקציות מוצלחות המוצעות בחנות של אפל, מכיוון שהדבר דורש הסגרת פרטי כרטיס אשראי, ולפי רוב העדויות לא מקבל כרטיסים מסויימים (למשל: ישראכרט).

גוגל רוצה להתגבר על המכשול, שעד עתה היה קיים גם ב-Android Market – חנות האפליקציות של מערכת ההפעלה הסלולארית שלה. ביום שישי הודיעה החברה בבלוג המפתחים של אנדרואיד על שני שינויים בהסכם ההפצה למפתחים בשוק האנדרואיד. השינויים נועדו לאפשר לחברות סלולאר להתערב בהפצת היישומונים למערכת ולגבות את התשלומים עליהם.

הצעד הזה נועד להרגיע את המפעילות, שבעקבות השימוש הגובר באפליקציות מקוונות ראו בשנתיים האחרונות ירידה חדה בהכנסות משיחות והודעות SMS/MMS, ונכנסו לאמוק של הצלת רווחיהן המידרדרים בעזרת צעדים דרסטיים כמו ייקור דרמטי בתעריפי תוכניות הגלישה והכנסת הגבלות שונות על השימוש בכל מה שאינו שיחות רגילות. נוקיה היתה החברה הראשונה שהכריזה כי תשתף את המפעילות בהכנסות ממכירת יישומים בחנות ה-Ovi שלה, אם כי עד היום לא ברור מתי בדיוק זה יקרה, וסמסונג הפנימה את הרעיון במהירות והכריזה בכנס המפתחים למערכת ההפעלה שלה בישראל בו נכחנו לפני כחודש [קישור יבוא כאן לאחר השחזור] כי בחנות שלה, Samsung Apps, מפעילות הסלולאר תהיינה האחראיות הבלעדיות על מערכת התשלומים וטיפוח המפתחים. עכשיו מתקדמת גם גוגל לקראת מצב דומה, שייתן לרשתות כמו אורנג’ וסלקום סיבה טובה לצאת מפאניקת חבילות הגלישה הצימוקיות ולעודד שימוש באפליקציות.

בינתיים, אגב, הוקם ארגון של מפעילות סלולאר המפתח תקן גבייה המאפשר ליישומים להתאים למערכות התשלומים של מפעילות סלולאריות שונות, כך שלקוח שעובר בין מפעילות יכול להמשיך להשתמש ביישומונים שרכש אצל המפעילה הקודמת.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים