רוצה את כל העוגה: מאסק מציע לרכוש את טוויטר לפי שווי של 43 מיליארד דולר

לוגו טוויטר

אילון מאסק עשה הרבה רעש לאחרונה סביב הרשת החברתית טוויטר עת השקיע בה מעל 3 מיליארד דולר, השקעה שאף הובילה את החברה להציע לו כיסא כדירקטור במועצת המנהלים של החברה, אך כעת התמונה הגדולה יותר מתבהרת, כשמנכ”ל ומייסד טסלה מגיש הצעה לרכוש את טוויטר במלואה בתמורה לפי שווי של כ-43.4 מיליארד דולר כדי להפוך אותה לחברה פרטית.

ההצעה של מאסק מגיעה לפי מחיר של 54.20 דולר למניה, זה גבוה בכ-18% מהמחיר בו נסחרה עם סיום המסחר אתמול (ד’, 13.4) בבורסה בניו-יורק, ולאחר פרסום הדברים עולה כעת מחיר מניית החברה במסחר המוקדם בכ-11%.

במכתב שהעביר מאסק לידי יו”ר דירקטוריון טוויטר, ברט טיילור (Bret Taylor), הוא מסביר כי ההשקעה שלו בטוויטר בוצעה בשל אמונתו כי לפלטפורמה קיים פוטנציאל בקיום חופש הביטוי סביב העולם, אך הוא מאמין כי במתכונתה הנוכחית הרשת החברתית לא תוכל להגיע ליעד שלה ועליה להפוך לפרטית.

מאסק מציין במכתב שלו כי ההצעה שמסר היא הצעתו הסופית וכי אין לו עניין במשא ומתן נוסף סביב נושא המחיר. הוא מוסיף על כך שאת מלוא התשלום על המניות הוא יעביר במזומן, ולא עם חלופות כמו מניותיו בחברות אחרות (טסלה, SpaceX וכד’), וכי במידה ולא יקבלו את הצעתו הוא ישקול מחדש את השקעתו הקיימת בחברה.

עת בחר מאסק להשקיע בטוויטר סכום של כ-3 מיליארד דולר על מנת להפוך לבעל המניות הפרטי הגדול ביותר בחברה, ייתכן כי שקל כבר אז את האפשרות לרכוש את כל מניותיה ולהפוך אותה לחברה פרטית.

טוויטר מצידה הובילה את מאסק למסלול של כניסה למועצת המנהלים בחברה כדירקטור, מה שהיה מונע ממנו לרכוש מעבר ל-14.9% בחברה בזמן כהונתו בתפקיד, אך ימים לאחר ההודעה של מאסק והחברה בנושא, מאסק סירב להפוך לדירקטור בחברה.

את הצעת הרכש והמכתב ששלח מאסק ליו”ר דירקטוריון טוויטר תוכלו למצוא במלואם באתר החברה בלחיצה כאן.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים