אפל מסכמת את הרבעון הראשון של 2022 עם הכנסות שיא

לוגו אפל צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

אפל מדווחת על רבעון שיא נוסף, כאשר בדוחותיה הכספיים עבור הרבעון הראשון של שנת 2022 היא מצליחה לשבור את התחזיות כמעט בכל אחת מהקטגוריות ולסכם את הרבעון עם הכנסות בגובה של כ-97.3 מיליארד דולר, זאת מול התחזיות שעמדו סביב כ-94 מיליארד דולר.

אפל סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם עליה של כ-8.5% בהכנסות משנה לשנה, כאשר הרווח הנקי שלה הסתכם בכ-25 מיליארד דולר ומשקף עליה של קרוב ל-6 אחוזים בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח למניה עמד על 1.52 דולר למניה, זאת מול תחזית לנתון של 1.43 דולר למניה.

למרות התוצאות המרשימות, מניית החברה הציגה ירידה של כ-2% במהלך המסחר המאוחר בבורסת הנאסד”ק אמש, זאת בעקבות תחזיות החברה לעתיד, בהן היא מתייחסת להמשך האטה בשרשרת האספקה שעשויה לגרום לירידה בתוצאות ברבעון הקרוב.

עליה במכירות האייפון, ירידה באייפד

בתום הרבעון הראשון של 2022 מדווחת אפל על מכירות בגובה 50.57 מיליארד דולר עבור חטיבת האייפון, אלה משקפות עליה שנתית של כ-5.5%. טים קוק התייחס לעליה בשיחת הוועידה שהתקיימה לאחר פרסום התוצאות הכספיות וציין כי הדרישה למכשירי סדרת האייפון 13 ממשיכה להיות גבוהה, כשזו מגיעה לצד ההשקה של דגם ה-iPhone SE החדש לשנת 2022.

אפל אינה מדווחת על מכירות כמותיות של האייפון, אך על פי סקר חברת המחקר Omedia, שלחה אפל 56.4 מיליון אייפונים במהלך הרבעון הראשון, נתון המשקף עליה שנתית של כ-2.5% ומאפשר לה לשמור על המקום השני ברשימה אחרי סמסונג, ששלח 73.8 מיליון מכשירים באותו רבעון, כשאחריה ברשימה ממוקמת שיאומי עם 42.4 מיליון מכשירים.

משלוחי טלפונים רבעון 1/2022
מקור: Omedia

בעוד שמכירות טאבלטי האייפד המשיכו להיות חזקות, הן היו נמוכות יותר בהשוואה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. על פי קוק, הדרישה לאייפדים החדשים עם מעבדי ה-M1 הייתה גבוהה, אך בחברה ממשיכים לנווט סביב מגבלות בשרשרת ההפצה, ובכך רומז לסיבה שהובילה למספרים הנמוכים יותר בהשוואה לשנה הקודמת.

חטיבת האייפד סיכמה את הרבעון עם מכירות בגובה של כ-7.6 מיליארד דולר, ירידה קלה מול נתון של כ-7.8 מיליארד ברבעון המקביל בשנת 2021.

חטיבת מחשבי המק הציגה עליה נאה של כ-14.6% משנה לשנה וסיכמה את הרבעון עם מכירות בגובה 10.4 מיליארד דולר, יותר מהתחזיות שצפו לה נתון של כ-9.25 מיליארד דולר.

חטיבת המוצרים הלבישים ומוצרי הבית החכם סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 8.8 מיליארד דולר, המשקפות עליה שנתית של כ-12.3% וחטיבת השירותים רשמה עליה של כ-17.2% עם הכנסות בגובה 19.8 מיליארד דולר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים