הוכרז: Sony Xperia 1 IV – עם מסך OLED 4K בהיר מבעבר

Xperia 1 IV (תמונה: Sony) Xperia 1 IV (תמונה: Sony)

חברת סוני עומדת בלוח הזמנים הקבוע שלה ומכריזה על מכשיר הדגל Sony Xperia 1 IV כמעט שנה בדיוק לאחר שהציגה את הדגם הקודם. מדובר בעדכון לא גדול במיוחד, כזה שממשיך להציג את העיצוב המוכר והמרובע של החברה, אך מוסיף מסך בהיר יותר, מעבד חדש ושיפורים בצד המצלמות.

הדגם החדש מתבסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד 12 ומגיע עם עמידות במים ואבק תחת תקן IPX5/IPX8 ומציע זוג רמקולים הפועלים יחדיו בסטריאו, עם תמיכה באודיו באיכות גבוהה דרך חיבור ה-3.5 מ”מ לאוזניות ובאופן אלחוטי (LDAC), כאשר הוא תומך גם בתקני aptX של קוואלקום וב-Dolby Atmos.

מפרט טכני Sony Xperia 1 IV

סוני מציעה רזולוציית 4K במכשירי הדגל שלה כבר שנים רבות, ובכך היא מבדילה עצמה ממרבית החברות בשוק, וגם השנה נוכל למצוא בחלקו הקדמי של המכשיר תצוגת 4K OLED HDR, המגיעה בגודל של 6.5 אינץ’ וקצב רענון של 120 הרץ, אל זה מתלווה קצב דגימת נגיעה של 240 הרץ.

Xperia 1 IV (תמונה: Sony)
Xperia 1 IV (תמונה: Sony)

התצוגה מצופה בזכוכית ה-Gorilla Glass Victus ומגיעה בפורמט הסינמטי הרחב במיוחד של 21:9. כמו עם הדגם הקודם בסדרה, גם הפעם ניתן למצוא תמיכה ב-100% מתקן DCI-P3, כששינוי גדול מגיע בצד הבהירות, עם הבטחה של סוני כי התצוגה החדשה בהירה יותר מאי פעם ומגיעה לעד 50% יותר בהשוואה לדגם ה-Xperia 1 iii שהוצג לפני שנה. בסוני לא מספקים נתון מדויק לבהירות, אך היא צפויה לעמוד סביב 600nits.

מתחת למכסה מציידת סוני את ה-Xperia 1 IV במערכת השבבים Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום, לצד זיכרון עבודה (RAM) בנפח 12 גיגה-בייט, רכיב אחסון מובנה בנפחים 256 או 512 גיגה-בייט עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס זיכרון מסוג microSD, ובסוללת 5,000mAh, אשר תומכת בטעינה מהירה בהספק 30 וואט דרך חיבור USB-C וכן בטעינה אלחוטית ובטעינה הפוכה.

המצלמות של ה-Sony Xperia 1 IV

כנוהגה, סוני משתמשת באופטיקה של חברת ZEISS עבור מערך הצילום הראשי שלה, כשנוכל למצוא 3 מצלמות הממוקמות על גב המכשיר ומצלמת סלפי הממוקמת על גבי השול העליון מעל התצוגה.

ההבדל הגדול ביותר בין המצלמות של דגם ה-Xperia 1 iii שהוצג בשנה שעברה ובין הדגם החדש נוגע למצלמת הזום, אשר עוברת כעת לצילום בזום מתמשך בטווח חדש של 85 מ”מ ועד 125 מ”מ, זאת בהשוואה לזום שנע בין 70 ועד 105 מ”מ בדגם הקודם.

Xperia 1 IV (תמונה: Sony)
Xperia 1 IV (תמונה: Sony)

הרכב מערך הצילום:

  • מצלמה ראשית: חיישן Exmor RS ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/1.7, ייצוב אופטי (OIS), זיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי (Dual Pixel PDAF), הסרטה ב-4K עד 120fps.
  • מצלמה משנית: צילום בזווית רחבה של 124 מעלות, חיישן ברזולוציית 12 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.2, זיהוי פאזה לפוקוס אוטומטי (Dual Pixel PDAF).
  • מצלמת פריסקופ: 12 מגה-פיקסל. מאפשרת שינוי של מפתח הצמצם מ-f/2.3 ל-f/2.8 לקבלת אורך מוקד המשתנה בין בין 85 מ”מ ל-125 מ”מ על מנת להשיג זום אופטי שינוע בין כפי 3.5 ועד כפי 5.
  • חיישן עומק: 3D iToF
  • מצלמת סלפי: 12 מגה-פיקסל, מפתח צמצם f/2.0

מחיר ומועד השקה

את מכשיר הדגל Xperia 1 IV תשיק סוני רק בספטמבר 2022. הוא יהיה זמין בצבעים שחור וסגול ובמחיר של 1600 דולר (כ-5500 ש”ח לפני מיסים). המכשיר אינו צפוי להגיע לישראל ביבוא רשמי.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים