הרווח הנקי של סלקום זינק פי 4 ברבעון הראשון

שלט לוגו סלקום (צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג'טי) צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

סלקום פירסמה היום (ד’, 18.5) את דוחותיה הכספיים לסיכום הרבעון הראשון של השנה והציגה עליה קלה בהכנסות משנה לשנה וצמיחה דו-ספרתית בצד הרווח הגולמי, כאשר הרווח הנקי זינק מ-7 מיליון ש”ח ברבעון הראשון של 2021 ל-28 מיליון ב-2022.

סך הכנסותיה של סלקום ברבעון הראשון עמד על 1.055 מיליארד ש”ח, עליה של כ-2% משנה לשנה, כאשר הרווח הגולמי הסתכם ב-299 מיליון ש”ח.

סלקום מוכרת פחות טלפונים

עיקר הגידול בהכנסות הגיע ממכירת שירותים במגזר הנייד, אלו הסתכמו ב-475 מיליון ש”ח, מול 457 מיליון ברבעון המקביל אשתקד, כאשר במגזר הנייח נצפתה מגמת עליה גם כן, עם נתון של 323 מיליון בתום הרבעון הראשון של 2022, מול 303 מיליון שנה קודם לכן.

המכירות של ציוד הקצה במגזר הנייד והנייח הציגו ירידות משנה לשנה, כשאת הרבעון סיכמה החברה עם מכירות ציוד של 229 מיליון ש”ח במגזר הנייד, ירידה של כ-4.5% משנה לשנה.

נכון ל-31.3.2022 עמדה מצבת מנויי הסלולר בסלקום על 3.306 מיליון מנויים, עליה של כ-1% בהשוואה לרבעון המסכם של 2021, כאשר שיעור הנטישה הסתכם ב-7.5% (מול 7.4% ברבעון הרביעי של 2021).

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר ברבעון הראשון הסתכמה ב-47.7 ש”ח, ירידה מנתון של 48.4 ש”ח של הרבעון הרביעי ב-2021, אך יחד עם זאת מדובר בעליה קלה מנתון של 47.4 ש”ח שהוצג ברבעון הראשון של 2021, עליה אותה מייחסים בסלקום לעליה בהכנסות משירותי נדידה.

טלוויזיה, אינטרנט וסיבים

הצמיחה במספר המנויים לשירות הטלוויזיה סלקום tv ממשיכה לדשדש, כשבסלקום רושמים עליה של כ-2,000 מנויים בלבד מאז הרבעון הקודם.

עם 254 אלף מנויים בתום הרבעון הראשון, מדובר בנתון הזהה לזה אותו ראינו ברבעון הראשון של 2021 גם כן.

בתחום האינטרנט מציגה סלקום צמיחה בעיקר בחיבור מנויים חדשים לרשת הסיבים, כאשר בתום הרבעון הראשון של השנה מדווחת החברה על 150 אלף מנויים, עליה של 15 אלף מנויים בהשוואה לרבעון הקודם. סך מנויי החברה בתשתית האינטרנט הרגילה עומד על 311 אלף (מול 305 אלף ברבעון הקודם).

הצטרפו לערוץ הטלגרם של גאדג’טי לעדכונים שוטפים בנושאים טכנולוגים ולערוץ גאדג’טי דיל למבצעים. תוכלו גם להירשם לעדכונים מאיתנו דרך ערוץ האינסטגרם הרשמי, עמוד החדשות של גוגל או בעמוד הפייסבוק.


*חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

השוואת מפרטים