וואטסאפ עובדת על הוספת קוד אבטחה שני בעת כניסה למכשיר חדש

אפליקציית וואטסאפ צילום: רונן מנדזיצקי

תופעת גניבת החשבונות ב-WhatsApp הולכת ומתגברת, כשכבר היום משתמשים רבים מדווחים כי קיבלו הודעות לחשבון הוואטסאפ שלהם אשר מבקשות עזרה בצורת קוד אבטחה שהם קיבלו ב-SMS. המשתמשים שאינם מבינים את הכוונה הזדונית בנושא מעניקים את הקוד למבקש, וזה מצידו משתלט על החשבון שלהם.

במטרה למנוע תופעה זו, החברה עובדת על הוספת קוד שני בעת כניסה לחשבון הוואטסאפ שלכם ממכשיר חדש, כך שאם מישהו ינסה לרשום את המספר שלכם בסמארטפון שאינו שלכם, לאחר שתעניקו לו את הקוד הראשוני שביקש הוא עדיין לא יוכל להיכנס לחשבון ללא קוד שני שתצטרכו לקבל. על מנת להזהיר אתכם, וואטסאפ תשלח לכם הודעה נוספת עם הקוד השני שאומרת שניסיון כניסה לחשבונכם מתבצע וייתכן שאלו לא אתם.

כדי לתת למשתמש הממוצע זמן להבין את המתרחש, בעת המעבר למסך בו הגנב יכול להכניס את הקוד השני, הודעה אזהרה תופיע על המסך אשר אומרת:

המספר XXXX כבר נמצא בשימוש עבור WhatsApp במכשיר אחר.

כדי לשמור על חשבונכם ברשותכם, יש להזין קוד אימות נוסף. על מנת להגביר את רמת האבטחה, יש להמתין שהטיימר יסתיים לפני שתוכלו לשלוח את הקוד. כשתקבלו את הקוד, הקלידו אותו כאן.

WhatsApp Double Verification Code (תמונה: WAbetainfo)
WhatsApp Double Verification Code (תמונה: WAbetainfo)

הפיצ’ר המדובר נמצא כרגע בשלבי פיתוח בלבד, כך שהיציאה שלו לקהל הרחב עדיין אינה בטוחה, אך ללא ספק מדובר בפיצ’ר מועיל שיכול לשמור על משתמשים רבים מפני גניבות זדוניות של החשבון שלהם.

הפיצ’ר נקרא Double Verification Code בשלבי הפיתוח הנוכחיים, ודרך צילום המסך ששותף אנחנו יכולים לראות כיצד הודעת האזהרה נראית בשלבים ראשונים אלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים