אפל תוסיף למכשיריה הגנה בפני פרצות למשתמשים בסיכון גבוה

“מצב סגר” חדש במוצרי אפל (מקור אפל)

חברת אפל (Apple) הכריזה על הוספת מצב אבטחה חדש ו”מוגזם” למכשיריה, Lockdown Mode (“מצב סגר”). מצב הסגר החדש חוסם אפשרויות שימוש רבות במכשירים על מנת למנוע מתוקפים פוטנציאלים להצליח ולפרוץ אליהם מרחוק.

המצב החדש נועד לשמש חלק קטן מהמשתמשים המגדירים את עצמם כמטרות אפשרויות לניסיונות פריצה ולא בעבור משתמשים רגילים ביום יום.

פרשת NSO ותוכנת הריגול פגסוס הכו גלים ברחבי העולם בכל הנוגע לפגיעות של מכשירי הסלולר המודרניים בפני התקפות של גורמים עוינים.

חוקרי אבטחה מ“פרויקט זירו” (Project Zero) של גוגל אף פרסמו כיצד משלוח של תמונת GIF בשירות ההודעות iMessage אפשר לפרוץ למכשירי אפל, זאת לצד פרצות אבטחה נוספות שהתגלו במהלך השנים ויצרו סיכון אבטחה בעבור משתמשים בעלי פרופיל גבוה או כאלו המוגדרים כיעד לנסיונות פריצה.

בעוד שאי אפשר לחזות מראש את כל פרצות אבטחה שיתגלו בהמשך הדרך במכשירים השונים, ניתן עדיין לצמצם את האפשרות למימוש פרצות אבטחה אלה.

הפתרון של אפל לנושא מגיע בדמות מצב הסגר החדש, שיהיה זמין בהמשך למכשירים המריצים את מערכות ה-iOS 16, iPadOS 16, ו-macOS Ventura של החברה, ויבצע את השינויים הבאים עם ההפעלה שלו:

  • הודעות – רוב סוגי הקבצים המצורפים להודעות יחסמו, פיצ’ר התצוגה המקדימה לקישורים יבוטל.
  • גלישה – טכנולוגיות שונות בנמצאות בשימוש באתרי אינטרנט, דוגמת JIT (ר”ת just-in-time) בג’אווה סקריפט יבוטלו באופן אוטומטי ויאופשרו רק באתרים שהמשתמש יסווג כאמינים.
  • שירותי אפל – הזמנות להתחברות לשירותי אפל השונים, דוגמת שיחות FaceTime, יחסמו במידה והמשתמש איננו יוזם השיחה או הבקשה.
  • חסימת חיבור למחשב – ביטול האפשרות לחיבור חוטי של האייפון למחשב.
  • חסימת פרופילים – ביטול האפשרות להתקין פרופילי שימוש במכשירים דוגמת MDM (ר”ת mobile device management) על המכשירים.

לפי אפל, מדובר ברשימת השינויים הראשונית בלבד, אותם מצב הסגר החדש יבצע במכשירים עם ההפעלה שלו, כאשר המטרה המרכזית היא להקטין את האפשרות כי ניסיונות פריצה למכשירים של משתמשים המגדירים את עצמם כמטרות פוטנציאליים יצליחו על ידי חסימת וקטורי תקיפה שונים הנמצאים בשימוש כיום.

“מצב סגר” חדש במוצרי אפל (מקור אפל)

מצב הסגר החדש יהפוך להיות זמין מאוחר יותר השנה למוצרי אפל השונים המריצים את מערכות ה-iOS 16, iPadOS 16 ו-macOS Ventura.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים