טיקטוק מוסיפה דרכי שליטה חדשות בפיד ומגנה על משתמשים צעירים

לוגו טיקטוק

טיקטוק (TikTok), הרשת החברתית הפופולרית המאפשרת למשתמשיה להעלות סרטונים קצרים, הכריזה על אפשרות חדשה לשליטה בפיד בדמות רשימת מילים והאשטגים אותם המשתמשים אינם מעוניינים לראות בפיד שלהם.

בנוסף, החברה מציגה צמד פתרונות חדשים להגנה על משתמשים צעירים בדמות דירוג וסינון תכנים באופן אוטומטי לפי זיהוי הנושאים בהם הם עומסקים, ומנגנון להפחתת הצגת סרטונים בנושאים זהים.

מה חדש ב”פור יו”?

השינוי הראשון והגדול ביותר נוגע למסך הראשי המופיע אצל כלל משתמשי הטיקטוק דרך הפיד “עבורך” (For You), המציג בפני משתמשים סרטונים שונים באמצעות האלגוריתם של החברה ומיועד לחשוף בפניהם תכנים חדשים מלבד תכנים של משתמשים אחריהם הם עוקבים.

עם הפעלת השינוי החדש, משתמשים יוכלו להגדיר תכנים אותם הם לא מעוניינים לראות אותם יותר בפיד שלהם.

משתמשים בטיקטוק יכולים כיום לדלג על סרטונים אותם הם לא מעוניינים לראות באמצעות כפתור “לא מעוניין” (not interested) שמפחית את התצוגה של סרטונים דומים בהמשך, אך עם תוספת האפשרות החדשה, משתמשים יוכלו להגדיר האשטאג או טקסט ספציפי מאותו סרטון שהם לא מעוניינים לראות על מנת לסנן תכנים מסוג זה באופן גורף, ולא רק להפחית את הכמות שלהם מהפיד.

פילטר פייד
פילטר פיד “עבורך” (מקור טיקטוק)

מנגנוני אבטחה נוספים

כחלק מהמסע הארוך של טיקטוק להפוך את הפלטפורמה שלה לבטוחה יותר בעבור ילדים ובני נוער, צמד שינויים נוסף כולל “מערכת גיוון” חדשה שנועדה למנוע מהאלגוריתם להציג רצף של סרטונים באותו הנושא.

לפי החברה, תכנים הקשורים להרזיה, אימוני כושר קיצוניים, תכנים הקשורים לדיכאון ועוד עשויים להימצא בעיתיים כשהמערכת ממליצה עליהם, ובעוד שסרטון אחד או שניים אינם בעיתיים כשלעצמם, חשיפה ממושכת לתכנים באותו הנושא משפיעה לרעה על המשתמשים.

סינון תכנים לפי
סינון תכנים לפי “רמות תוכן” (מקור טיקטוק)

הפיצ’ר הנוסף מגיע בדמות מנגנון “רמות תוכן” (Content Levels) ומבוסס על “בגרות לפי נושא” (thematic maturity), מושג די כללי שנועד לתאר יכולת חדשה לזיהוי ודירוג תכנים בהתאם למה שמוצג בהם במטרה לסנן באופן אוטומטי תכנים שאינם מותאמים לקהל הצעיר יותר של החברה עד גיל 18, או לייתר דיוק קהל בגילאי 13-17, לזה מיועדת הפלטפורמה של טיקטוק.

בדומה לפיצ’רים אחרים של טיקטוק, השינויים החדשים יהפכו להיות זמינים בעבור המשתמשים באופן מדורג בחודשים הקרובים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים