מטא מפצלת את פיד המשתמשים בפייסבוק לשניים

פיצול פיד המשתמש לבית ופידים (מקור מטא)

מה יותר טוב מפיד אחד בפייסבוק? שני פידים. חברת מטא (Meta) הכריזה על שינוי בדרך בה אנו צורכים תכנים בפייסבוק עם הכרזה על פיצול פיד המשתמשים לשניים, פיד ראשי שיקרא בית (Home) ויהיה זהה לפיד הקיים בפייסבוק ופיד נוסף בשם פידים (Feeds), שירכז את התכנים החדשים אותם מפרסמים חברים, עמודים וקבוצות פייסבוק אחריהם אתם עוקבים, עם מעבר פשוט ביניהם וללא המלצות מהאלגוריתם של פייסבוק.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ”ל מטא (Meta), עדכן בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו על שדרוג הדרך בה משתמשים צורכים תוכן באמצעות אפליקציית פייסבוק, כאשר הפיד הראשי באפליקציה יקרא מעכשיו בית (Home) וימשיך להיות הפיד הראשי של המשתמשים, בו הם יכולים לראות את הפוסטים השונים בצורה רגילה יחד עם הצעות תוכן (Suggested for you), סטוריז וסרטוני Reels.

השינוי הגדול מגיע בדמות טאב הפידים (Feeds) החדש שיתווסף לאפליקציית הפייסבוק הסלולרית. הוא יופיע בחלק העליון של המסך באפליקציה למכשירי אנדרואיד ובחלק התחתון במכשירי iOS.

בניגוד לפיד הבית הראשי, בטאב החדש ניתן יהיה למצוא רק תכנים שפרסמו חברים, דפים וקבוצות אחריהם אתם עוקבים, וללא הצעות תוכן (אבל כן עם מודעות), כאשר ניתן ליצור תצוגת מועדפים המותאמת באופן ידני כערבוב בין הקטגוריות השונות.

פיצול פיד המשתמש לבית ופידים (מקור מטא)
פיצול פיד המשתמש לבית ופידים (מקור מטא)

תצוגת הפיד הכפול, בית ופידים, תהפוך להיות זמינה בהדרגה עבור משתמשי אפליקציית הפייסבוק במכשירי אנדרואיד ו-iOS.

השינוי החדש לפייסבוק נועד לפתור את הבעיה עבור משתמשים המעוניינים לראות את התכנים שמעניינים אותם ואלו אחריהם הם עוקבים באופן קבוע וללא תלות באלגוריתם החברה.

בעוד שהפיצול עשוי ליצור לא מעט בלבול, במיוחד עם הצורך לעבור לטאב החדש באפליקציה באופן ידני, האפשרות להצגת תכנים חדשים הממוקדים בחברים, בקבוצות ובערוצים או ממועדפים אותם יצרו המשתמשים, תקל עליהם בהשוואה למצב הקיים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים