סמסונג רושמת פטנט לתצוגה העובדת על מספר קצבי רענון במקביל

לוגו סמסונג צילום: רונן מנדזיצקי

בפטנט אותו רשמה סמסונג כבר בינואר 2021 ופורסם באופן ציבורי בשבוע האחרון, אנחנו מגלים לראשונה כי ייתכן שהחברה עובדת על תצוגה התומכת בהפעלה של מספר קצבי רענון שונים על איזורים נפרדים במקביל.

במידה והטכנולוגיה הזו תגיע לשוק, אנחנו מצפים לחיסכון משמעותי בחיי הסוללה בכל מכשיר אשר יעשה בה שימוש בהשוואה לטכנולוגיה הנוכחית המציגה קצב רענון אחיד על כל התצוגה.

את הפטנט סמסונג רשמה תחת זוג הגדרות המעידות על כוונתה לשימוש בטכנולוגיה במכשיר אלקטרוני (כדוגמת סמארטפונים), אך ההגדרה הזו אינה מגבילה כמובן את השימוש לסמארטפונים בלבד אלא משאירה את הרעיון פתוח גם לטלוויזיות, מחשבים ניידים או כל מכשיר אלקטרוני הכולל תצוגה.

כאמור לעיל, כל הסמארטפונים כיום משתמשים בטכנולוגיה המתירה שימוש בקצב רענון אחיד על גבי התצוגה כולה, כך שאם תגדירו את התצוגה לפעולה בקצב רענון של 120 הרץ, כל המסך ירוץ בקצב הזה ללא שינוי בין האיזורים.

בשלב הנוכחי בו אנחנו נמצאים, יצרניות משתמשות באלגוריתמים חכמים במטרה לזהות מה אתם עושים בסמארטפון על מנת להשתמש בקצב רענון מהיר רק כשהוא נדרש ובכך לחסוך בחיי סוללה כשאתם קוראים משהו בדפדפן לדוגמה ולא זקוקים לקצב רענון מהיר.

Samsung Display Patent (תמונה: Android Headlines)
Samsung Display Patent (תמונה: Android Headlines)

אם נסתכל לעומק יותר על הפטנט של סמסונג, ניתן לראות שהיצרנית מחלקת את התצוגה לאיזורי A, B ו-C, בשעה שכל אחד מהם רץ בקצב רענון שונה.

במידה וזה הוא האופן בו סמסונג מתכוונת ליישם את הטכנולוגיה, זה אומר שהתצוגה כן תוכל להריץ קצבי רענון שונים על איזורים נפרדים בתצוגה, אך זה לא אומר שתוכלו למקם כל דבר היכן שתרצו, אלא באיזורים מוגדרים מראש שתומכים בשינוי קצב הרענון באופן מכוון.

עוד ניתן לראות בציורי הפטנט זה שסמסונג מציגה את איזור A בקצב רענון של 30 הרץ, את איזורי B ב-60 הרץ ואיזור C ב-120 הרץ, האם זה אומר בוודאות שאלו יהיו ההגדרות של הטכנולוגיה כשהיא תגיע לשוק? לא בהכרח, בעיקר בעקבות הרעיון שייתכן שאלו קצבי רענון לצרכי הדגמה בלבד.

בהתחשב בעובדה שעדיין מדובר בפטנט, אנחנו בספק שנראה את הטכנולוגיה הזו מיושמת במכשירי ה-Galaxy S23 אשר ייחשפו בשנה הבאה, אלא יותר סביר שנמצא אותה (אם בכלל) בשנים קדימה יותר כדוגמת סדרת ה-Galaxy S24 או ה-Galaxy S25.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים