ביקורת סדרה: בית הדרקון, עונה 1 פרק 4 – “מלך הים הצר”

מתוך מתוך “בית הדרקון” (צילום: Ollie Upton, באדיבות HBO)

שימו לב! ביקורת זו מכילה ספויילרים לסדרה “בית הדרקון”.

אז מה היה לנו השבוע ב”בית הדרקון”? פרק 4 דילג על הקפיצה בזמנים ונשאר פחות או יותר באותו הטיימליין, הביא לנו שורה נוספת של מחזרים לנסיכה, שלל את ימין המלך מתפקידו, והזכיר לנו שבית טארגאריין הוא בית…משפחתי במיוחד.

טיול מפוקפק בעיר

ראיינירה מתחילה את הפרק משועממת עד מוות מעוד שורה של חתנים פוטנציאלים שגילם נע בין “יכול להיות סבא שלי” ל”עוד לא סיים בית ספר יסודי”. כשהחתנים מתחילים לריב ולהרוג אחד את השני, ראיינירה חותכת מהתענוג ומבקשת מסר קריסטון (הבחור היחיד שהיא באמת רוצה) להפליג בחזרה הביתה, חודשיים שלמים לפני מועד סיום המסע.

מתוך
מתוך “בית הדרקון” (צילום: Ollie Upton, באדיבות HBO)

בינתיים, דיימון חוזר מנצח מהקרב על הסטפסטונס, אך במקום להתרברב על הישגיו ולהטיח אותם בפני אחיו, הוא בוחר לכרוע ברך ולהעניק את הכתר שקיבל כ”מלך הים הצר” למלך האמיתי. הדבר גורם לוייסריז לברך על חזרת אחיו, בחירה שיתחרט עליה בקרוב מאוד.

במהלך הלילה, מדרבן דיימון את אחייניתו ראיינירה ללבוש את מיטב הסמרטוטים שמצאו ולהתגנב לתוך העיר במסווה, בסצינה שמזכירה במיוחד את מסעה מחוץ לארמון של יסמין ב”אלאדין”. אך בניגוד לסרט החביב של דיסני, ראיינירה עומדת לגלות כי העיר מלאה בטומאה ופשע. זו הפעם הראשונה בה הנסיכה מבינה מי האנשים עליהם היא שואפת למלוך, וזה לא מוצא חן בעיניה במיוחד.

מה שכן מוצא חן בעיניה, כנערה בת 18 שבקושי יצאה מהארמון, הוא בית הבושת שדיימון מציג בפניה. מקום בו היא יכולה להרגיש חופשייה לחלוטין. להיות עם מי שהיא רוצה, לעשות מה שהיא רוצה, ולא להתחשב בצרכים הפוליטיים של אביה.

הנסיכה מגלה את הצד הפרוע

בית הבושת המרגש מוכיח קצת יותר מדי בשביל ראיינירה, אשר מאבדת כל עכבה ומוצאת עצמה מתפתת על ידי דודה המפוקפק. כאמור, יחסים משפחתיים אינם דבר נדיר במיוחד במשפחת טארגאריין, אך אלו עדיין נחשבים יחסים טמאים, אפילו בשבילם.

דיימון מתפכח מהר יותר מאחייניתו, ומפסיק את הפיתוי. הוא רק רצה להציג לנסיכה את האפשרויות העומדות בפניה כאשה חופשייה, אפילו אם היא תבחר להינשא. בעוד הוא כן עושה את הדבר הנכון בסופו של דבר ועוזב, זו אינה המציאות שהוא יציג מאוחר יותר לאחיו – כאשר הוא לא יכחיש את ההאשמות כי השניים שכבו, בעיקר כדי להקטין את המלך בכל מחיר.

ראיינירה לא מסיימת את הלילה לבד, ומפקסת את האנרגיה שלה מבית הבושת לעבר קריסטון. למחרת בבוקר, היא תישבע למלכה אליסנט כי היא לא איבדה את בתוליה. על אף כי היא לא משקרת לגבי מה לא קרה עם דיימון, היא לא בדיוק מנדבת מידע על מה שקרה מאוחר יותר באותו הלילה.

מתוך
מתוך “בית הדרקון” (צילום: Ollie Upton, באדיבות HBO)

הכל פוליטי בחצר המלוכה

וייסריז מקבל את החדשות על מה שאירע בעיר במהלך הלילה, מה שמוביל לעוד סצינת ריב בין האחים. דיימון כאמור לא מכחיש את שארע, ומשתמש בשמועות כדי לבקש את ידה של הנסיכה. כעת אנו מבינים כי התעלול שלו היה רק עוד דרך להתקרב למלוכה.

את עיקר העונש על ליל ההתגנבות חוטף דווקא השליח – ימין המלך אוטו, אשר מפוטר מתפקידו. אבי המלכה הלך צעד רחוק מדי בנסיונותיו השקופים להתקרב למלוכה. אם התוכנית הקודמת שלו להפוך את בתו למלכה עבדה, הפעם הוא כבר פגע בכבוד המשפחה עם מעקבו אחר ראיינירה.

כאשר הוא רואה את כוונותיו האמיתיות של אוטו, הוא סוף כל סוף מבין שהנישואין לאליסנט הגיעו ממניע פוליטי ותו לא. זה הופך אפילו יותר ברור בעקבות הלילה שבילה איתה (ומעליה) וייסריז – זיווג חסר תשוקה לחלוטין לעומת זה שחוותה בתו.

בקטנה:

  • אנחנו רק בפרק הרביעי, וכבר קיבלנו את סצינת “אנשי העיר מעלים הצגה פארודית על בני המלוכה”. ב”משחקי הכס” זה קרה רק בעונה השישית, כאשר אריה חזתה בהצגה שמגחכת את מות אביה.
  • במהלך חזרה של ראיינירה ממסע החיזור, היא רואה דרקון מרחף מעל זירת הקרב על החוף. בפרק שכולו תככים ומזימות בתוך הארמון, מעניין להיזכר שאנו נמצאים בתקופה בה דרקונים הם חלק משדה הקרב וככל הנראה הופכים את הקרבות למעט משעממים. מי שיש לו דרקון יינצח לא משנה מה, ולכן אולי הקרבות המעניינים יותר לצפות בהם הם אלו שנעשים בחדרי חדרים בחסות הלילה.
  • ראיינירה מקבלת בסוף הפרק תה מיוחד שנרקח כדי להפיל תינוק, במקרה והתעברה בעקבות אירועי הלילה. המלך כך מסתבר לא לוקח סיכונים וככל הנראה כן חושב שקרה משהו בינה לבין דיימון. אם היא כן בהריון – מדובר יהיה בתינוק של קריסטון, וכזה שהיא לא בהכרח תרצה להפיל.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים