גוגל מציגה מסלול עוקף סינון ספאם למיילים פוליטיים

עיצוב ה-Gmail החדש (מקור גוגל) תמונה: גוגל

חברת גוגל (Google) החלה בתוכנית פיילוט חדשה לקראת מערכת הבחירות בארה”ב, שנועדה למנוע טענות על הטייה של אלגוריתם החברה כנגד מפלגה מסויימת על ידי יצירת מסלול עוקף סינון ספאם למיילים פוליטיים בעבור המשתמשים בפלטפורמת הג’ימייל (Gmail) של החברה, מיילים שלא יכנסו לתיקיית הספאם באופן אוטומטי עד לרגע בו המשתמש עצמו יגדיר אותם ככאלו.

אחרי לא מעט האשמות שנשמעו במהלך השנים על הטייה פוליטית של האלגוריתם של גוגל בתוצאות החיפוש, חסימת מיילים ועוד, חברת גוגל הגיעה להסכמה עם ועדת הבחירות הפדרלית של ארה”ב, ה-FEC (ר”ת Federal Election Commission) על יצירת מסלול “עוקף ספאם” בעבור מיילים פוליטיים, שימנע סינון אוטומטי כברירת מחדל, דבר שאמור למנוע טענות כנגד האלגוריתם של החברה.

כחלק מתוכנית פיילוט חדשה אליה יוכלו להצטרף הקמפיינים של המפלגות בארה”ב, מיילים שישלחו מהם יעקפו כברירת מחדל את מסנן הספאם הרגיל של גוגל בג’ימייל, ויקבלו סימון יעודי כי מדובר על מייל פוליטי המגיע כחלק מהתוכנית, כאשר הם ימשיכו להיסרק על מנת למנוע קבלת הודעות פישינג ונוזקות במייל.

עם זאת, אין זה אומר שגוגל תמנע ממשתמשים להגדיר את המיילים הללו כספאם על מנת שלא לראות אותם יותר בתיבת הדואר הנכנס שלהם, אלא רק כי הם יוצגו למשתמש עד שהוא יחליט אם להגדיר אותם כספאם באופן ידני או יוריד את עצמו מרשימת התפוצה של המיילים הללו. צעד זה נועד למנוע טענה על הטייה של האלגוריתם על ידי השארת הכוח בידי המשתמש בלבד.

תוכנית הפיילוט החדשה מגיעה אולי לארה”ב בלבד לפני תקופת הבחירות המקומיות, אך סביר להניח כי גופים פוליטיים במדינות נוספות יתעניינו באפשרות החדשה, שנוצרה למעשה על מנת לדאוג כי משתמשים יקבלו לפחות את “המייל הראשון” מהמפלגה בה הם מתעניינים לפני שיוגדרו כספאם.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים