סוני לא תשיק את קונסולת הפלייסטיישן 6 לפני 2027

Playstation 5 (תמונה: Sony) Playstation 5 (תמונה: Sony)

קונסולת הפלייסטיישן 5 של סוני (Sony) נמצאת איתנו כבר שנתיים (ועדיין בקושי יש מלאי סדיר), אך מסמך חדש חושף כי הקונסולה צפויה להישאר איתנו לפחות עד 2027, אז צפויה סוני להציג את קונסולת הפלייסטיישן 6 (להלן PS6) הבאה שלה, דבר שיעניק לדור הנוכחי של הקונסולה אורך חיים של לפחות 7 שנים.

כחלק מהליך משפטי המתקיים כיום ברשות התחרות והשווקים הבריטית CMA (ר”ת Competition and Markets Authority), המקבילה לרשות התחרות הישראלית, בנושא רכישת אקטיוויז’ן בליזארד על ידי מיקרוסופט במחיר של 68 מיליארד דולר, נחשף מסמך חסוי חדש המדבר בצורה עקיפה על “קונסולת הדור הבא” של סוני, או במילים אחרות, על ה-PS6.

בעוד שהחלק בו מופיע בצורה מפורשת תאריך ההשקה של קונסולת PS6, שתחליף את קונסולת הפלייסטיישן 5 הנוכחית של סוני שהוכרזה ב-2020, מושחר במסמך, קריאה בין השורות מרמזת בצורה די חד משמעית כי קונסולת הדור הבא של סוני לא תוכרז לפני 2027, זאת בהתייחס לאובדן הגישה של סוני למשחק Call of Duty ומשחקים אחרים של אקטיוויז’ן, דבר המסמן צפי חיים של לפחות כ~7 שנים בעבור קונסולת הפלייסטיישן הנוכחית.

אזכור מושחר לתאריך הצפי של קונסולת הפלייסטיישן 6 (מקור CMA)
אזכור מושחר לתאריך הצפי של קונסולת הפלייסטיישן 6 (מקור CMA)

בעולם בו התרגלנו להשקה של דור מעבדים ומכשירי סלולר חדשים בכל שנה, העובדה כי קונסולת הפלייסטיישן 5 הנוכחית תהיה איתנו למשך 7 שנים לפחות נשמעת אולי כדבר מוגזם, אך יש לזכור כי עולם הקונסולות נע על מסלול שונה בהשוואה ליתר המוצרים הטכנולוגיים. נזכיר כי גם קונסולת הפלייסטיישן 4 המקורית הוכרזה ב-2013 והוחלפה רק אחרי 7 שנים עם השקת הפלייסטיישן 5 ב-2020.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים