מייסדי אינסטגרם מציגים את Artifact – גרסת טקסט לטיקטוק

אפליקציית ה-Artifact החדשה (מקור Artifact) אפליקציית ה-Artifact החדשה (מקור Artifact)

קווין סיסטרום (Kevin Systrom) ומייק קריגר (Mike Krieger), מייסדי הרשת החברתית הפופולרית אינסטגרם (Instagram) שנרכשה מהם על ידי פייסבוק ב-2012 “חוזרים” לתחום הרשתות החברתיות ומכריזים על Artifact, רשת חברתית חדשה שנועדה לספק חווית שימוש דמויית טיקטוק, אבל בטקסט במקום וידאו.

השם Artifact או “חפץ” נועד לייצר שילוב בין מאמרים, עובדות ובינה מלאכותית, כאשר ניתן לחשוב על הרשת החברתית החדשה כעל יצור כלאיים שנוצר על ידי שילוב של טיקטוק עם טוויטר, כשייעודה הוא לשיתוף כתבות בין משתמשים שיוכלו ולעקוב אחרי פרסומים של משתמשים אחרים וכתבות שיוצעו על ידי האלגוריתם.

האפליקציה החדשה, הזמינה כרגע כבטא עם רשימת המתנה, מאפשרת למשתמשים לקרוא כתבות אותם מעלים משתמשים אחריהם הם עוקבים ב-Artifact בדומה לאופן בו הדבר מבוצע עם סרטוני וידאו קצרים בטיקטוק.

קו דמיון נוסף יגיע בדמות האלגוריתם של Artifact, שיציע למשתמשים כתבות מומלצות באופן עצמאי בהתאם לכתבות אותן הוא קורא ומשך הזמן בו הוא נמצא בכתבה עצמה.

אפליקציית ה-Artifact החדשה (מקור Artifact)
אפליקציית ה-Artifact החדשה (מקור Artifact)

Artifact תציע למשתמשים כתבות ממקורות דוגמת הניו יורק טיימס, כאשר לדברי המפתחים הרשת תציע במה שווה למקורות מהצד הימני והשמאלי של המפה הפוליטית, אך תאסור על פרסום ושיתוף של מידע שקרי.

בדומה לרשתות חברתיות אחרות, שיתוף הכתבות לא יהיה האפשרות היחידה ב-Artifact, כאשר בשלב מאוחר יותר משתמשים יוכלו לנהל דיונים על הכתבות המשותפות ואף לשלוח הודעות פרטיות ביניהם.

בזמן שרובנו התרגלנו לצפות בעיקר בתוכן ויזאולי כמו תמונות וסרטונים ברשתות חברתיות השונות, טוויטר הצליחה להוכיח כי יש מקום גם לרשתות חברתיות מבוססות טקסט דוגמת Artifact החדשה.

הדבר היחיד שנותר לבחינה הוא האם הרשת החברתית החדשה תצליח להתרומם ולהפוך לפופולרית בעבור משתמשים חובבי טקסט, בדומה למה שהצליחה טיקטוק לעשות עבור חובבי סרטונים קצרים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים