גוגל מפעילה את מצבי החיסכון בזיכרון ובסוללה בדפדפן הכרום

מצבי חיסכון בזיכרון וסוללה בדפדפן הכרום (מקור גוגל) מצבי חיסכון בזיכרון וסוללה בדפדפן הכרום (מקור גוגל)

גוגל (Google) הוסיפה בגרסה 110 של דפדפן הכרום (Chrome) צמד מצבי חיסכון שהוכרזו בסוף 2022, בהם “חיסכון בזיכרון” (Memory Saver), מצב אשר לפי החברה נועד לחסוך עד 40% מהזיכרון שמנצל הדפדפן ללא פגיעה בחווית השימוש, ומצב ”חיסכון בסוללה” (Energy Saver) המיועד למשתמשי הכרום במחשבים ניידים עם אפשרות להגבלת פעילות הדפדפן ברקע כאשר סוללת הנייד יורדת מתחת ל-20%.

כחודשיים לאחר ההכרזה על שני מצבי החיסכון החדשים לדפדפן הכרום, גוגל מפיצה אותם בעבור כלל משתמשי גרסת 110 ומעלה של הדפדפן.

חיסכון בזיכרון ובסוללה

מצב החיסכון שצפוי לחולל את השינוי הגדול ביותר הוא ה”חיסכון בזיכרון”, זאת לאור העובדה שדפדפן הכרום הפופולרי נחשב לזללן זיכרון מוגזם.

עם הפעלת מצב החיסכון ניתן להעביר טאבים פתוחים בדפדפן שאינם נמצאים בשימוש למצב שינה, מה שצפוי להוריד את צריכת הזיכרון בעד 40% בהשוואה למצב הרגיל. אפשרות דומה קיימת מזה זמן מה בדפדפן ה-Edge של מיקרוסופט, גם הוא מבוסס על מנוע הכרומיום.

מצב חיסכון נוסף המיועד במיוחד למשתמשים במחשבים ניידים הוא “חיסכון בסוללה”, שיגביל את פעילות הדפדפן ברקע יחד עם האפקטים הויזואליים, אנימציות והסרטונים באתרי אינטרט ברגע שסוללת הנייד מגיעה ל-20% או כאשר הוא עובד באמצעות סוללה בלבד, דבר שיאפשר להאריך את זמן השימוש בנייד תוך כדי גלישה.

הפעלת מצב חיסכון בזיכרון ואנרגיה בדפדפן הכרום
הפעלת מצב חיסכון בזיכרון ואנרגיה בדפדפן הכרום

שני מצבי החיסכון החדשים זמנים למשתמשי כרום בגרסה 110 העדכנית, כאשר על מנת להפעיל אותם יש לגשת להגדרות>ביצועים.

במידה ושני מצבי החיסכון החדשים אינם מוצגים, יש להפעיל אותם באופן ידני על ידי הכנסת הכתובות הבאות לדפדפן הכרום ושינוי למצב “פעיל” (enabled):

  • chrome://flags/#battery-saver-mode-available
  • chrome://flags/#high-efficiency-mode-available

שני מצבי החיסכון צפויים לשדרג את חווית השימוש בדפדפן הכרום, במיוחד במקרה של מחשבים ניידים ומערכות מחשב עלות זיכרון נמוך יחסית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים