רוע חודר לוותיקן בסרט האימה “מגרש השדים בשירות האפיפיור”

מגרש השדים בשירות האפיפיור (באדיבות פורום פילם)

אולפני סוני חושפים טריילר לסרט האימה החדש “מגרש השדים בשירות האפיפיור” (The Pope’s Exorcist), אשר נוצר בהשראת סיפוריו האמיתיים של האב גבריאל אמורט, ששירת במשך שנים כמגרש השדים הראשי של הוותיקן.

הסרט עוקב אחר אמורט (ראסל קרואו) בעודו חוקר מקרה מצמרר של נער צעיר אחוז דיבוק, שגורר אותו לחשוף קנוניה בת מאות שנים אותה הוותיקן ניסה להסתיר נואשות.

הטריילר מיד מזכיר לנו את הסרט הקלאסי “מגרש השדים” (The Exorcist), כאשר האב גבריאל מתמודד עם ילד רדוף שמגרונו בוקע קולו המפחיד של השד.

כאשר אמורט מזומן על ידי מועצה כדי לדון בגירוש השדים האחרון שביצע, האב מסביר כי ברוב המקרים הוא מזהה כי מדובר בעצם בבעיות נפשיות של ה”קורבן” הדורשות התערבות פסיכיאטרית ולא מגרש שדים.

אך האחוזים המעטים שבהן כן מדובר בשדים הם מרושעים במיוחד. אחד מהם הוא של ילד מסכן שבהחלט נכנס בו שד הגורם לעיניו להתגלגל ולגרונו לבלוע ציפורים שלמות בעודן בחיים.

אמורט מתחיל לחקור את השד ומבין כי הוותיקן ניסה להתמודד מולו בעבר. האמונה של מגרש השדים נבחנת כאשר השטן בעצמו מנסה להשתלט על נשמתו.

מגרש השדים בשירות האפיפיור (באדיבות פורום פילם)
מגרש השדים בשירות האפיפיור (באדיבות פורום פילם)

אמורט האמיתי ביצע כביכול עבור הוותיקן מעל ל-100 אלף גירושי שדים במהלך 30 השנים בהן עבד. זוהי אינה הפעם הראשונה בה חוויותיו מתוארות בסרט.

בשנת 2017 יצא הסרט הדוקומנטרי האיטלקי “השטן והאב אמורט” (The Devil and Father Amorth) שתיעד גירוש שדים שביצע על אשה איטלקיה. בנוסף, סיפור אחר שלו היווה השראה לאחת הסצינות בסרט “לזמן את הרוע” (The conjuring) משנת 2013.

אל קרואו מצטרפים בסרט החדש גם ראלף אינסון (“האביר הירוק”), פרנקו נרו (“ג’ון וויק 2”), אלכס אסו (“טקס חצות”) ודניאל זווטו (“תחנה 11”).

“מגרש השדים בשירות האפיפיור” יינחת בבתי הקולנוע בישראל ב-6 באפריל, 2023.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים