דיווח: אפל לקראת פריצות דרך משמעותיות בדרך לשילוב מד סוכר בשעוני ה-Apple Watch

סדרת שעוני ה-Apple Watch Series 8 (מקור אפל) סדרת שעוני ה-Apple Watch Series 8 (מקור אפל)

בדומה ליצרני שעונים חכמים אחרים בשוק, אפל (Apple) משקיעה לא מעט משאבים במחקר ופיתוח הרכיבים השונים בשעוני ה-Apple Watch שלה, בהם מערך החיישנים המובנה.

בדיווח חדש, חושף כתב בלומברג מארק גורמן כי באמצעות קבוצת XDG, חטיבת המחקר הניסיוני שלה, אפל הצליחה להשיג מספר פריצות דרך משמעותיות בפרויקט ארוך טווח לפיתוח מד סוכר אופטי שיוכל להיות משולב בעתיד בשעוני ה-Apple Watch .

תחום השעונים החכמים ורצועות הכושר התפתח מאוד בשנים האחרונות, החל מהרצועות הפשוטות שהוצגו בעבר ואפשרו יכולות שכיום נתפשות כבסיסיות למדי כמו ספירת כמות הצעדים היומית של המשתמשים, עד לשעונים ורצועות הכושר החדשות של היום, המציעות מעקב אחר דופק, שינה, רווית חמצן בדם, אק”ג ואף טמפרטורה בדגמי ה-Apple Watch Series 8 ו-Apple Watch Ultra האחרונים של החברה.

פתרון לא פולשני לחולי סוכרת?

גולת הכותרת הבאה בתחום המחשוב הלביש היא שילוב מד סוכר בשעונים החכמים, פתרון שיאפשר לחולי סוכרת לעקוב באופן רציף אחרי רמת הסוכר שלהם בדם מבלי שהם יצטרכו להשתמש בחיישנים מיוחדים או לדקור את האצבע שלהם מספר פעמים ביום.

פתרון מסוג זה עשוי בנוסף לאפשר לאנשים בעלי סיכון לחלות בסוכרת לנטר את רמת הסוכר שלהם לשמירה על אורך חיים בריא יותר.

פיתוח מד סוכר הוא פרויקט ותיק של אפל הנמצא בפיתוח למעלה מ-12 שנים על ידי קבוצת XDG (ר”ת Exploratory Design Group), קבוצת הפיתוח הניסיונית באפל המקבילה לחברת X (לשעבר חטיבת Google X), חברת הפיתוח הניסיונית של אלפאבית, העוסקת בפיתוחים שאפתניים דוגמת פרויקט Loon שהבטיח לספק אינטרנט ברחבי העולם באמצעות מערך בלוני אינטרנט.

Apple Watch Ultra (תמונה: אפל)
Apple Watch Ultra (תמונה: אפל)

החיישן החדש, שזכה לשם E5, משתמש בטכנולוגיית סיליקון פוטונית (silicon photonics) יחד עם תהליך ספקטרוסקופיית ספיגה אופטית (optical absorption spectroscopy) על מנת למדוד את רמת הסוכר בדם באמצעות לייזר בטווח תדרים ספציפי ובדיקת ההחזר שלו כפונקציה של רמת הסוכר בדם.

מדובר בפיתוח ניסיוני בלבד, אך לפי הדיווח החדש אפל הצליחה להשיג מספר פריצות דרך חשובות בפיתוח בו נכשלו עד כה חברות אחרות בשוק, כאשר אב הטיפוס הנוכחי מגיע בגודל של אייפון אותו נסיינים צריכים ללבוש על שריר הזרוע הדו-ראשי למדידת רמת הסוכר.

פרויקט פיתוח מד הסוכר האופטי של אפל אולי הצליח להגיע לפריצות דרך משמעותיות לאחר פיתוח של למעלה מ-12 שנים, אך עדיין מדובר על הימור לטווח ארוך של אפל, כזה שעשוי להפוך בעתיד למוצר מסחרי, אך גם באותה מידה עשוי גם להיסגר בדומה לפיתוח מקביל של גוגל מ-2014 למדידת סוכר באמצעות עדשות מגע חכמות, פרויקט שנסגר ב-2018.

במידה ואפל אכן צליח לפתח את החיישן החדש, יהיה מדובר על מהפכה בריאותית גדולה במיוחד לאנשים הסובלים מסוכרת או בעלי סיכון מוגבר לחלות במחלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים