אנליסטים: אנדרואיד תשבור את השוק של נוקיה ב-2012

נוקיה, חברת הטלפונים הפינית שמחזיקה כבר שנים בתואר יצרנית הסלולר הגדולה בעולם, יחד עם מערכת ההפעלה שלה, Symbian, תאבד כנראה את ההובלה בשוק הסמארטפונים בתחילת שנת 2012. כך קובעים האנליסטים של Informa, שחזו בשנה שעברה את הניצחון של אנדרואיד על iOS של אפל (מה שאמנם באמת קרה, אך שנתיים לפני המועד בו שיערו שהדבר יקרה).

קביעתם של האנליסטים לא מסתכמת בכך: הם קובעים שפלח השוק של אנדרואיד יגיע עד 2015 ל-500 מליון מכשירים – פי 50 ממספר הסמארטפונים המריצים כיום את מערכת ההפעלה שרק צוברת תאוצה. בתוך כך, פלח השוק של נוקיה, שעומד כיום על 53% מכלל הטלפונים החכמים, צפוי לצנוח ל-32% בלבד ב-2015.

ממחקר נתוני מכירות שערכו האנליסטים, מדווחת גוגל על מכירה של כ-200,000 מכשירי אנדרואיד ביום. במידה ומגמה זו תימשך – ועל פי גוגל היא אף תגדל – תוך שנתיים (שהן הזמן הממוצע בו לקוח מחזיק את אותו המכשיר) צפויים להיות בעולם עוד כ-150 מיליון מכשירים מבוססי אנדוראיד.

גורמים אחרים בתעשייה משערים כי אם בשנה הבאה לא תוכיח נוקיה לעצמה שהיא מסוגלת להניב נתוני מכירות מרשימים, היא תיכנע לבסוף ותבסס את מכשיריה על מערכת ההפעלה אנדרואיד, ואז תוכר אנדרואיד רשמית כמונופול, בדיוק כמו שגוגל אוהבת.

(מקור: CNN Money)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים