בני 18 ומטה? טיקטוק תגביל את זמן השימוש שלכם לשעה ביום

לוגו טיקטוק

טיקטוק (TikTok) הכריזה אמש (ד’) על פיצ’ר ניהול זמן חדש לילדים ובני נוער בני פחות מ-18, הגבלה של 60 דקות זמן מסך ביום לשימוש בטיקטוק כברירת מחדל’ עם אפשרות להסרה והתאמה על ידי המשתמש במידת הצורך.

יחד עם הגבלת הצפיה, טיקטוק מרחיבה את “בקרת ההורים” (Family Pairing), המאפשרת להורים לנהל את חשבונות הילדים עם אפשרויות חדשות כמו מגבלת זמן צפיה יומית, השתקת התראות ועוד.

בניסיון להקטין את השימוש הממושך של בני נוער ברשת החברתית, טיקטוק בחרה לבצע צעד קיצוני למדי ולהפעיל מגבלת צפיה יומית של שעה בחשבונות ילדים ונוער בני פחות מ-18. עם זאת, לא מדובר בפתרון חד צדדי, ומשתמשים שירצו לעקוף את מגבלת הצפיה היומית יוכלו לעשות זאת באמצעות קוד יעודי שהוגדר מראש.

במידה והמשתמש בחר לבטל את מגבלת זמן המסך היומי של שעה, אך מבלה יותר מ-100 דקות מדי יום בפלטפורמה של טיקטוק, הוא יתבקש על ידי האפליקציה לקבוע בעצמו מגבלת זמן צפיה. שינוי זה נועד על מנת להקטין את זמן השימוש על ידי מתן הבחירה למשתמש עצמו האם להמשיך להשתמש בפלטפורמה למשך זמן ארוך יותר.

הגבלת זמן צפייה במשך לשעה ביום (מקור טיקטוק)
הגבלת זמן צפייה במשך לשעה ביום (מקור טיקטוק)

יחד עם מגבלת הצפיה היומית לבני פחות מ-18 באופן אוטומטי, טיקטוק מרחיבה את היצע הפיצ’רים המובנים במערכת בקרת ההורים של החברה עם 3 פיצרים חדשים:

  • הגבלת זמן מסך יומית – הורים יכולים להתאים באופן אישי את מגבלת זמן המסך היומית לילדיהם.
  • לוח בקרת זמן מסך – תצוגת מידע להורים על הזמן בו בני הנוער מבלים באפליקציה, מספר הפעמים בה היא נפתחה ומידע נוסף.
  • השתקת התראות – מתן אפשרות להורים להגדיר השתקת התראות מהאפליקציה, כאשר חשבונות של ילדים בני 13-15 יפסיקו לקבל התראות קופצות מהשעה 21:10 ואילו בני 16-17 מהשעה 22:00.

אפשרות הגבלת זמן המסך תגיע בהמשך גם לכלל משתמשי טיקטוק, שיוכלו להגדיר לעצמם מגבלת זמן מסך יומית ולקבוע זמנים להשתקת התראות, דבר שיאפשר למשתמשים לקחת הפסקה ולהתרחק מהרשת החברתית.

שיפורים בבקרת ההורים בטיקטוק (מקור טיקטוק)
שיפורים בבקרת ההורים בטיקטוק (מקור טיקטוק)

בעוד שניתן לומר כי הפעלת מגבלת זמן המסך לכלל המשתמשים בני פחות מ-18 היא צעד קיצוני למדי, לאור העובדה כי יהיה ניתן להסיר את המגבלה באצעות קוד, השינוי החדש בפלטפורמה מוצג פחות כהגבלה בכוח בכך הנוגע לשימוש ברשת החברתית, ויותר כמתן אפשרות למשתמש לקחת הפסקה ולהחליט האם הוא מעוניין לעשות דברים אחרים או לחזור לרשת החברתית.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים