שיאומי מגיעה לפריצת דרך בתחום הסוללות המוצקות

פיתוח סוללה מוצקת של 1000Wh/L (מקור שיאומי) פיתוח סוללה מוצקת של 1000Wh/L (מקור שיאומי)

שיאומי (Xiaomi) פרסמה מידע על פריצת דרך של החברה בתחום פיתוח “סוללות מצב מוצק” (Solid-state battery), הדור הבא של טכנולוגיית הסוללות שנועדה להחליף את סוללות הליתיום יון (lithium-ion) המוכרות יותר כיום.

לפי הפרסום החדש של שיאומי ברשת החברתית Weibo הסינית, החברה הצליחה לפתח סוללה מוצקת עם צפיפות אנרגטית של 1000Wh/L.

בזמן שעיקר הפוקוס בהשקות של מכשירי סלולר חדשים נוגע לשדרוגים שונים במערכות השבבים, פיצ’רים וכו’, אנו בדרך כלל מדלגים על נושא הטכנולוגיות העומדות מאחורי הסוללות המובנות במכשירים ומתייחסים רק לקיבולת שלהן.

עם זאת, אחד מהנושאים היותר מעניינים בתחום הטכנולוגיה בשנים האחרונות הוא פיתוח סוללות מוצקות המחליפות את הג’ל או הנוזל בסוללות הליתיום שרובנו מכירים, טכנולוגיה שתשנה את האופן והזמן בו אנו משתמשים במכשירים הניידים שלנו.

סוללות מוצקות הן לא בדיוק דבר חדש בפני עצמו, כאשר הרעיון הבסיסי של שימוש באלקטרוליט מוצק בין האנודה והקטודה בסוללה נעשה עוד בעבר.

הבעיה בסוללות המוצקות הקיימות היא הקיבולת האנרגטית הנמוכה שלהן בהשוואה לסוללות ג’ל/נוזל, מה שגרם לתעשייה המתרכזת בנפח אנגרטי גבוה יותר לתעדף אותן על פני פתרונות אחרים על אף חסרונותיהן הרבים, בהם סכנה בטיחותית במידה וקיים נזק לסוללה עצמה.

בדרך לסוללות מצב מוצק

כאן מגיע הפיתוח החדש של שיאומי, הטוענת לפיתוח סוללה בעלת צפיפות אנרגטית גבוהה של 1000Wh/L, מה שיאפשר לחברה ליצור אב-טיפוס למכשיר מסוג Xiaomi 13 עם סוללה מוצקת בקיבולת של 6000mAh, לעומת 4500mAh בסוללת הליתיום פולימר הרגילה הקיימת במכשיר.

מלבד קיבולת הסוללה המשודרגת, הסוללה המוצקת החדשה מציגה שיפור של 20% בפריקה שלה בטמפרטורות נמוכות של עד מינוס 20 מעלות ובטיחות מוגברת לנזק פיזי בהשוואה לסוללות ליתיום.

בעוד ששיאומי לא פרסמה צפי להשקת טכנולוגיית הסוללות המוצקות שלה בצורה מסחרית, העובדה כי החברה הצליחה להגיע לצפיפות גבוהה של 1000Wh/L היא פריצת דרך חשובה בדרך למעבר משימוש בסוללות הליתיום הזמינות היום בטלפונים, טאבלטים ועוד לסוללות בעלות קיבולת גבוהה יותר, המציעות גם ביצועים משופרים ובטיחות גבוהה יותר.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים