מחולל הוידאו Runway Gen-2 יוצר וידאו מטקסט, תמונות או על בסיס וידאו קיים

מחולל הוידאו Gen-2 (מקור Runway) מחולל הוידאו Gen-2 (מקור Runway)

חברת הסטארטאפ Runway, המפתחת מגוון כלי בינה מלאכותית ונכללת בין מפתחי מחולל התמונות מבוסס הטקסט Stable Diffusion, הכריזה על Gen-2, מחולל הוידאו החדש שלה, המסוגל לייצר סרטוני וידאו על בסיס טקסט, תמונות או סרטוני וידאו אחרים, המגיע כחלק נוסף בגל פתרונות הבינה המלאכותית השונים אותם למדנו להכיר בתקופה האחרונה.

מחוללי וידאו כמו Imagen Video של גוגל ו-Make-A-Video של מטא נחשבים כשלב הבא בהשוואה למחוללי התמונות השונים הקיימים בשוק כמו DALL·E, Imagen, Midjourney ו-Stable Diffusion של Runway, אשר הציגה בבפברואר השנה את מחולל הוידאו הראשון שלה, Gen 1, או במילים אחרות “דור 1”, שהתמקד ביצירה ושדרוג וידאו מסרטוני “בסיס” קיימים.

דור שני למחולל הוידאו

בניגוד לדור הראשון, מחולל ה-Gen 2 החדש מציע סט כלים רחב בהרבה למשתמשים, כאשר הוא מוותר על הצורך להשתמש בוידאו קיים כבסיס ומאפשר ליצור סרטוני וידאו על בסיס של טקסט בלבד או בשילוב עם תמונות סטילס או וידאו, דבר שיוצר למעשה 8 מצבי שימוש שונים לפי החברה:

  • טקסט לוידאו (Text to Video) – יצירת סרטון בהתבסס על קלט טקסטואלי בלבד.
  • טקסט ותמונה לוידאו (Text + Image to Video) – שימוש בתמונה וטקסט כבסיס לוידאו אותו המודל יוצר.
  • תמונה לוידאו (Image to Video) – הפיכת תמונה סטטית לסרטון מונפש.
  • סגנון (Stylization) – שימוש בסגנון של תמונה ספציפית כבסיס לשינוי וידאו קיים.
  • “לוח סיפור” (Storyboard) – שימוש במוקאפ (Mockup) כבסיס ליצירת סרטון וידאו.
  • “מסכה” (Mask) – שינוי של סרטון וידאו קיים בהתבסס על קלט טקסטואלי.
  • רנדור (Render) – שימוש ברנדור וידאו בסיסי כבסיס לסרטון וידאו בתוספת קלט נוסף.
  • “התאמה אישית” (Customization) – התאמה של וידאו קיים בהתאם לדרישות המשתמש.

מחולל ה-Gen 2 החדש של Runway איננו זמין בצורה רחבה, כאשר החברה מאפשרת למשתמשים להירשם לרשימת המתנה לקבלת גישה אליו דרך ערוץ הדיסקורד שלה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים