פרטנר מדווחת על שיא בהכנסות ויותר מ-300 אלף מנויי אינטרנט בסיבים

שלט פרטנר צילום: רונן מנדזיצקי, גאדג’טי

חברת פרטנר פירסמה היום את תוצאותיה הכספיות לסיכום שנת 2022, בהן היא חושפת כי רשמה הכנסות שיא של 6 שנים וצמיחה משמעותית בבסיס המנויים לאינטרנט בסיבים, עם 312 אלף מנויים המחוברים לסיבים במועד פרסום הדוחות (ג’, 28.3).

סך הכנסותיה של פרטנר בשנת 2022 עמד על כ-3.46 מיליארד ש”ח, עליה של כ-3% משנה לשנה, כאשר את עיקר העליה ניתן לזקוף לצמיחה של כ-7.3% בהכנסות החברה ממכירת שירותים (חבילות סלולר, אינטרנט, טלוויזיה).

על אף הצמיחה בהכנסות, בפרטנר מדווחים על הפסד תפעולי של 6 מיליון ש”ח, זאת בהשוואה לרווח של 163 מיליון בשנת 2021, כאשר ההפסד הנקי מסתכם בכ-100 מיליון ש”ח (מול רווח של 115 מיליון ב-2021).

בפרטנר מסבירים כי ההפסד נוצר כתוצאה מירידת ערך מוניטין של כ-300 מיליון ש”ח (של המגזר הנייח, 012 סמייל), וכי בנטרולה עומד הרווח הנקי בשנת 2022 על כ-170 מיליון ש”ח.

תחום הסלולר

את שנת 2022 סיכמה פרטנר עם 2.744 מיליון מנויים, ירידה של קרוב ל-300 אלף משנה לשנה אותה מסבירה החברה כתוצאה של “שינוי לוגיקת ספירה של 283 אלף” מנויים.

בפרטנר מציינים כי מדובר בעיקר במנויי M2M (סימים שנועדו לשימוש במכונות), אך גם ב”כמה עשרות אלפי מנויי פוסטפייד רגילים”. בנוסף, גרעה החברה גם 94 אלף מנויי פריפייד.

ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) צמחה בכ-6% משנה לשנה והחברה סיכמה את שנת 2022 עם נתון של 54 ש”ח לעומת 51 ש”ח ב-2021 ו-48 ש”ח בסוף 2020.

תחום האינטרנט (כולל סיבים)

את 2022 סיכמה פרטנר עם עליה של 17 אלף מנויי סיבים, כך שנכון לסוף השנה היו לה 287 אלף מנויי אינטרנט מבוסס על רשת סיבים (כולל שוק סיטונאי), כאשר נכון למועד פרסום הדוחות רשמה החברה זינוק של כ-25 אלף מנויים נוספים, זאת במסגרת ההסכם עליו חתמה עם בזק בסוף השנה במסגרתו היא רשאית להשתמש ב-24 אלף קווי תשתית סיבים אופטיים מידי שנה (סך של 120 אלף על פני 5 שנים).

אבי גבאי, מנכ”ל קבוצת פרטנר:

התהליכים שאנו מובילים באים לידי ביטוי בתוצאות הפיננסיות והתפעוליות. לראייה ההסכם עם בזק. ברבעון אחד בלבד חיברנו את מספר הלקוחות שהתחייבנו לחבר בשנה שלמה. תחום הסיבים הוא מנוע הצמיחה המרכזי בחברה, כשבפנינו עוד הזדמנויות רבות שימומשו בשנה הקרובה.

סך משקי הבית המחוברים לתשתית הסיבים של פרטנר עומד נכון לסוף 2022 על 955 אלף, זאת בהשוואה ל-900 אלף בסוף 2021 ו-700 אלף בסוף 2020.

טלוויזיה (פרטנר TV)

תחום הטלוויזיה ממשיך לדשדש ומציג ירידה של כ-6,000 מנויים בשנת 2022. סך המנויים של פרטנר TV נכון לסוף השנה עמד על 220 אלף, זאת בהשוואה לנתון של 226 אלף בסוף 2021.

לדוחות פרטנר (אתר מאי”ה)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים