גוגל (Google) מתכננת לשדרג את חווית השימוש במנוע החיפוש הפופולרי שלה בעזרת ה-Search Generative Experience (להלן SGE), מנגנון “בינה מלאכותית יוצרת” (Generative AI) אותו הציגה אמש (ד’ 10.5) במהלך כנס המפתחים Google I/O 2023, המאפשר לבצע חיפושים מורכבים יותר.
מנוע החיפוש של גוגל נחשב לאחד מהכלים החשובים ביותר אותם מציעה החברה והשליט המוחלט בשוק מנועי החיפוש עם נתח שוק של 92.61%. עם זאת, כניסת הבינה המלאכותית לתחום מנועי החיפוש, דוגמת שילוב ה-ChatGPT במנוע החיפוש בינג של מיקרוסופט, שינתה את חוקי המשחק ודרשה תגובה מצידה של גוגל.
בניגוד לרשימת הקישורים הרגילה אותה מייצר מנוע החיפוש של גוגל כיום לאחר שאנו מזינים בו שאילתא, ה-SGE משלב מודולי בינה מלאכותיים שונים של גוגל להבנת השפה (לא מדובר ב-Bard), מוסיף מענה יעודי לשאלות וחיפושים של המשתמש בנוסף לקישורים הרגילים שאנו מכירים ממנוע החיפוש כיום, מענה שישב בחלק העליון של חלון תוצאות החיפוש.
פיצ’ר חשוב אותו הדגישה גוגל לגבי ה-SGE הוא על האופן בו הבינה המלאכותית תוכל לעזור למשתמשים לקבל המלצות רכישה בזכות מאגר של 35 מיליארד מוצרים לרכישה הקיים בפיצ’ר המכירות (Shopping) של גוגל, מאגר מידע שיוכל לענות למשתמשים על שאלות דוגמת “אילו אופניים מומלץ לקנות?”
בעוד שמיקרוסופט הצליחה להגדיל את הפופולריות של בינג בזכות שילוב ה-ChatGPT במנוע החיפוש, העובדה כי גוגל שולטת כבר היום בשוק מנוע החיפוש צפויה להאיץ בצורה ניכרת את השימוש והשילוב של הבינה המלאכותית החדשה, המיועדת לספק מענה טוב יותר למשתמשים.
בשלב הנוכחי השילוב של תוצאות SGE החדשות במנוע החיפוש של גוגל זמין כפיצ’ר ניסיוני בלבד דרך ה-Search Labs, כאשר משתמשים יכולים להפעיל אותו דרך דפדפן הכרום ואפליקציית הגוגל בסלולר באנגלית ובארה”ב בלבד, וללא צפי להרחבת הניסוי בשלב זה.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.