גוגל משנה מדיניות ותתחיל למחוק חשבונות לא פעילים

שלט גוגל צילום: רונן מנדזיצקי

גוגל (Google) תתחיל למחוק חשבונות גוגל לא פעילים החל מחודש דצמבר הקרוב, כך עולה מעדכון מדיניות חדש של החברה המגדיר חשבונות לא פעילים כחשבונות שלא נעשה בהם שימוש במהלך תקופה של שנתיים.

לאחר משלוח מספר התראות למשתמשים ימחק כל המידע המקושר לחשבונות שאינם פעילים בשירותי גוגל השונים, בהם Gmail, Google Photos, Goole Drive ועוד.

בעוד שגוגל מציינת כי השינוי החדש נועד לפתור בעיית אבטחה עם חשבונות לא פעילים שיכולים ליפול קורבן לחטיפת חשבונות על ידי גורמים זדוניים, ספאם, פישינג ועוד מאחר וחשבונות אלו בעלי סיכוי גבוהה יותר שלא להשתמש בפתרונות אבטחה מתקדמים יותר כמו אימות דו-שלבי, ניתן פשוט להתייחס למדיניות החדשה כתהליך “ניקוי” של גוגל בשרתי החברה.

איך למנוע מחיקת החשבונות מגוגל

על מנת למנוע מצב שבו גוגל מוחקת “בטעות” את החשבון שלכם, על פי החברה כל מה שעליכם לעשות הוא להתחבר לחשבון הגוגל במהלך תקופה שלא עולה על שנתיים ולבצע פעולה כלשהי כמו:

  • קריאה או שליחה של מייל ב-Gmail.
  • גישה לאחסון הענן Google Drive.
  • צפיה בסרטוני וידאו ביוטיוב.
  • הורדה של אפליקציה מחנות ה-Play Store.
  • שימוש במנוע החיפוש של גוגל.
  • התחברות לשירות צד ג’ או אפליקציה עם חשבון הגוגל.
  • מנוי פעיל ב-Google One.

במידה ושמתם לב כי אין ברשימה את שירות ה-Google Photos הפופולרי, מדובר על צעד מכוון של גוגל המפרידה בין חשבונות Google Photos לא פעילים וחשבונות Google לא פעילים. משתמשים יצטרכו להיכנס ולהשתמש ב-Google Photos “בנפרד” במהלך תקופת השנתיים וזאת על מנת לשמור על החשבון שלהם פעיל.

“הפעלת” חשבון לא פעיל בגוגל (מקור גוגל)

בנוסף, יש לשים לב כי מדיניות מחיקת החשבונות החדשה של גוגל תקפה לחשבונות פרטיים בלבד ולא לחשבונות עסקיים או של בתי ספר. גם במקרה של חשבונות גוגל פרטיים יש לחברה יש חריגים, כאשר גוגל לא תמחוק חשבונות שיש להם סרטונים ביוטיוב, על מנת למנוע מצבים של מחיקת סרטונים באופן אוטומטי.

גוגל תחל למחוק חשבונות לא פעילים החל מחודש דצמבר 2023, כאשר היא תבצע את המחיקה באופן מדורג ותחל במחיקת חשבונות גוגל שנוצרו ומעולם לא היו בשימוש. בטרם מחיקת החשבון בפועל, גוגל תשלח למשתמש במייל עצמו ובמייל הגיבוי, במידה והגדיר אחד כזה, מספר רב של התראות בטרם המחיקה עצמה.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים