הוכרזה: iOS 17 – אפל משדרגת את אפליקציות הטלפון וההודעות

iOS 17 תמונה: Apple

במסגרת אירוע הפתיחה של כנס המפתחים WWDC 2023 הכריזה אפל על מערכת ההפעלה iOS 17, אשר מציעה מגוון תכונות חדשות, ובראשן עדכונים המגיעים סביב אפליקציות מרכזיות באייפון כמו הטלפון וההודעות.

חווית טלפון חדשה באייפון

אפל תציע מספר עדכונים לחווית השימוש סביב אפליקציית הטלפון, ובראשם הגדרת תמונת פרופיל אישית המאפשרת לכל משתמש לבחור כיצד הוא יהיה מוצג.

הגדרת העיצוב של תמונת הפרופיל מבוצעת באותה דרך בה מגדירים את מסכי הנעילה במכשירי האייפון כיום. התמונות יופיעו גם באפליקציות המשתמשות באפליקציית הטלפון המובנה (דרך Callkit למפתחים), כך שתוכלו להגדיר כיצד תרצו שיראו אתכם בכל אפליקציה תומכת המותקנת על המכשיר, ולא רק באפליציית הטלפון המובנה של אפל.

אפשרות ה-Live voicemails תביא את התרגום הסימולטני להודעות קוליות שישאירו לכם, כך שאם אתם בפגישה או פשוט לא זמינים, תוכלו להציץ ולקרוא במהירות את ההודעה במקום להקשיב לה כשלא ממש נוח לעשות זאת (בשלב זה לא ידוע מתי יהיה זמין בעברית).

Name drop היא תכונה חדשה נוספת שתשפר את הדרך לשתף במהירות אנשי קשר, תמונות, וידאו ועוד באמצעות Air Drop.

על ידי הצמדת מכשירי אייפון או שעוני Apple Watch זה לזה ניתן להתחיל בשליחת החומרים שתרצו להעביר אחד לשני, כאשר אפל מאפשרת גם להתחיל משלוח כשאתם לצד האדם ששולח אותו ולהמשיך בהעברה דרך רשת האינטרנט במידה ומדובר בקובץ גדול, שדורש תקופת זמן ממושכת להעברה, גם כשאתם לא ליד אותו אדם שרוצה לקבל את הקובץ.

iOS 17
תמונה: Apple

הודעות ב-iOS 17

שיפור לאפשרויות חיפוש ההודעות מגיע לאפליקציית ההודעות המובנית באמצעות Search Filters, פילטרים שיאפשרו לכם לדייק את מה שאתם מחפשים.

בנוסף, אפליקציית ההודעות תאפשר מהעדכון למערכת ההפעלה הבאה גם קפיצה להודעה האחרונה שראיתם בשיחה, כדי שלא תפספסו הודעות בשיחה קבוצתית.

אפשרויות נוספות כוללות תרגום סימולטני להודעות קוליות הנשלחות באפליקציית ההודעות המובנה, שילוב מפות למיקום בתוך ההודעות (כמו בוואטסאפ), צ’ק אין, שמודיע לחברים או למשפחה כשהגעתם בשלום הביתה ומספק מידע על מיקומכם במקרה של צרה.

תכונות נוספות סביב ההודעות מאפשרות גם שימוש באפליקציות צד שלישי שתומכות בiMessage בגישה מהירה דרך אפליקציית ההודעות המובנה.

סטיקרים יהיה ניתן להוסיף על גבי הודעות בגרירה עם האצבע, כאשר בחירת כל תמונה מהאלבום תאפשר להפוך אותה לסטיקר ובחירת Live Photo תהפוך את התמונה המונפשת לסטיקר מונפש, וניתן להוסיף גם אפקטים לסטיקרים שתיצרו.

הסטיקרים יהיו זמינים לגישה בכל אפליקציה צד-שלישי שתומכת בסטיקרים, כך שניתן ליצור סטיקרים בקלות בעזרת הכלים של אפל לאפליקציית ההודעות המובנה ולשתף אותם גם באפליקציות נוספות לשליחת הודעות.

Autocorrect – התיקון האוטומטי מקבל שיפורים נוספים, עם דיוק גבוה יותר בתיקון, גישה מהירה למילה שכתבתם לפני התיקון והשלמה אוטומטית של משפטים תוך כדי שאתם כותבים.

iOS 17
תמונה: Apple

תכונות נוספות ב-iOS 17

  • אפליקציית Journal – יצירת יומן אישי עם כל הכלים שמספקות האפליקציות של אפל, כולל תמונות, מיקום, מוסיקה, פודקאסטים ועוד. בנוסף, אפל תספק המלצות על שילוב אלמנטים ביומן כדי לעזור לכם לתפוס את הרגעים בחיים שתרצו לתעד.
  • Standby – מצב תצוגה יעודי למכשיר האייפון כשהוא אינו בשימוש, שמציג את השעון בגדול, עם אפשרויות של תצוגות שעון שונות, וידג’טים כמו מזג אוויר, שליטה במוצרי בית חכם, לוח שנה, תצוגה של משלוחים שעומדים להגיע אליכם ועוד, כולל גם מצב לילה יעודי.
iOS 17
תמונה: Apple
  • הפעלת סירי בלי להגיד HEY, אלא רק “סירי”.
  • מפות אופליין
  • זיהוי חיות באלבום התמונות לצורך תיוג, ממש כמו שקיים כיום לאנשים.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים