ניקון מכריזה על מצלמת הדגל החדשה D4 ועל עדשה חדשה

בסיכום שנת 2011 הענקתי את ה-Dislike לניקון, שהבטיחה רבות אך לא הספיקה לקיים. ממש לפני כמה שעות הכריזה החברה על הניקון D4, מצלמת הדגל החדשה שלה, אשר תמלא את מקומה של D3. כמו ביתר המצלמות מהסדרה החד ספרתית של ניקון (D1, D2, D3) – מצלמת ה-D4 עמידה בפני נוזלים ואבק (בשימוש בעדשה מתאימה ועמידה).

מדובר במצלמת פול פריים (חיישן בגודל מלא, בגודלו של פילם 35 מ”מ) מקצועית מבוססת חיישן CMOS כמובן, בעל 16 מגה פיקסלים ומעבד תמונה EXPEED 3; טווח ISO עצום שנע בין 100 ל-12,800 ומסוגל להגיע אפילו עד (תחזיקו חזק) 204,800 בעזרת BOOST; יכולת צילום בפורמט RAW, ב-12 או 14 ביטים, בין היתר כמובן היא גם מסוגלת לצלם ב-TIFF וב-JPEG; יכולת צילום של 9-11 פריימים בשניה ללא הפסקה וללא הגבלה, כל עוד אין הגבלה על ידי כרטיס הזכרון מבחינת מהירותו; צילום וידאו ב-1080P עם סאונד מונו (במיקרופון המובנה) או סטריאו בעזרת מיקרופון חיצוני (כך או כך, המצלמה עצמה תומכת בהקלטת סאונד בסטריאו). מדובר אמנם במצלמת סטילס ולא במצלמת וידאו, אך במחיר כזה הייתי מצפה למיקרופון נוסף שיעניק איכות שמע טובה יותר, בעיקר כשתחום צילום הוידאו מתפתח מאוד במצלמות הרפלקס.

המצלמה כוללת גם מערכת פוקוס בעלת 51 נקודות, מסך בגודל 3.2 אינץ’ בעל 921,000 נקודות – מה שמעיד על מסך איכותי מאוד. מצבים אוטומטיים אינם נכללים במצלמה מקצועית ולכן יימצאו בה רק מצבים חצי אוטומטיים ומצב ידני מלא. במצלמה אין פלאש מובנה ומי שיחפוץ במבזק פלאש “יאלץ” לרכוש אחד בנפרד – וברור שרוב קהל היעד של המצלמה הזו ירכוש עמה גם פלאש חיצוני מתאים. למצלמה שני מקומות עבור כרטיסי זכרון מסוג Compact Flash, כרטיסים שאינם נפוצים במיוחד במצלמות החובבנים אלא במצלמות המקצועיות וכן חיבורי USB, HDMI ואופציה ל-WIFI ו-GPS.

מחיר משוער: 6,000 דולרים (כ-23,000 ש”ח).

בנוסף למצלמה זו, ניקון הכריזה גם על עדשה חדשה – AF-S Nikkor 85mm f1/.8G. מדובר במחליפתה הרשמית של AF-D Nikkor 85mm f/1.8D.

ניקון ממשיכה במסורת שדרוג עדשות ה-D שלה לעדשות G ומוסיפה להן מנוע פוקוס מובנה, על מנת שבעלי מצלמות רמת הכניסה – להן אין מנוע פוקוס – יוכלו להשתמש בהן. העדשה החדשה משפרת גם את מהירות הפוקוס במצלמות מתקדמות יותר, בהן יש מנוע פוקוס מובנה שמאפשר לפקס באופן אוטומטי בעדשות נטולות מנוע. ייתכן שיהיה גם שינוי באופטיקה, כפי שקרה בעדשות אחרות שניקון חידשה.

מדובר בעדשת פריים (אורך מוקד קבוע, מה שאומר זום אופטי 1X), בעלת צמצם פתוח ואורך מוקד קלאסי לפורטרטים, היות ומדובר בעדשת פריים, ככל הנראה היא גם תציע אופטיקה איכותית וטובה מאוד. יש לציין שגם היום, ממשיך להיות מעניין בגזרת ציוד הצילום, אנו מצפים גם להכרזה דומה מצד קנון על 1D MARK X, ואולי גם מניקון שתכריז סוף סוף על ה-D800, מחליפתה הרשמית של D700.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים