במהלך תערוכת Gamescom 2023 הנערכת בימים אלו בקלן שבגרמניה אנבידיה (nvidia) הציגה את ה-DLSS 3.5, גרסה חדשה לטכנולוגיית שיפור הביצועים DLSS של החברה, המוסיפה את פיצ'ר ה-Ray Reconstruction המיועד לשפר את ביצועים המשחקים בזמן שימוש ב-Ray Tracing.
בנוסף, החברה הציגה גרסה משודרגת של טכנולוגיית ה-NVIDIA ACE, המשתמשת בבינה מלאכותית על מנת לנהל שיחות עם דמויות NPC במשחקי מחשב, המקבלות בגרסה החדשה אישיות הניתנת להתאמה.
NVIDIA ACE – הוספת אישיות לדמויות ה-NPC במשחקים
אנבידיה הציגה במקור את טכנולוגיית ה-NVIDIA ACE מוקדם יותר השנה בכנס ה-Computex 2023, טכנולוגיה המנצלת את מודל הבינה המלאכותית NeMo SteerLM היעודי של החברה על מנת להפוך את דמויות ה-NPC (דמות שאינה שחקן) במשחקים לחכמות יותר ולאפשר למשתמשים לנהל עימן שיחה המובססת על דיאלוג חי עם בינה מלאכותית ולא על רשימת טקסטים מוגדרים מראש.
מאז חלפו מספר חודשים ואנבידיה הציגה בכנס Gamescom הנוכחי גרסה משופרת של ה-NVIDIA ACE, המאפשרת להוסיף לדמויות ה-NPC אישיות מותאמת אישית בזכות מודל ה-SteerLM המשופר, המוסיף "רגש" לתגובות הדמות בניגוד למודלי שפה LLMs אחרים המספקים תשובות מכניות יותר, כאשר ניתן להגדיר תכונות ספציפיות כמו הומור, יצירתיות ועוד.
DLSS 3.5
הבשורה הגדולה אותה מביאה אנבידיה בכנס הנוכחי הוא ה-DLSS 3.5, הגרסה החדשה לטכנולוגיית שיפור הביצועים DLSS (ר”ת Deep Learning Super-Sampling) המבוססת על בינה מלאכותית אותה הציגה החברה במקור לפני כ~5 שנים.
הטכנולוגיה מאפשרת לרנדר משחקים ברזולוציה נמוכה יותר ולשפר את הרזולוציה לאחר מכן לקבלת ביצועים משופרים, כאשר היא מחליפה את טכנולוגיית ה-DLSS 3.0 שהוכרזה לצד כרטיסי ה-GeForce RTX 4000.
השדרוג המשמעותי ביותר ב-DLSS 3.5 הוא פיצ'ר ה-Ray Reconstruction, פתרון בינה מלאכותית בעבור חישובי Ray Tracing ("ניתוב קרניים") המחשב את התאורה בהתבסס על האובייקטים התלת-מימדיים במשחק עצמו, חישובים שהופכים שבדרך כלל מעמיסים על כרטיס המסך ומורידים את הביצועים, דבר שנפתר עם ביצוע ה-Ray Reconstruction, כאשר הטכנולוגיה תהיה זמינה גם בשירות הזרמת המשחקים GeForce NOW של אנבידיה.
מאט וובלינג, סגן נשיא באנבידיה, מסר:
השימוש ב-Full Ray Tracing בזמן אמת היא אבן דרך משמעותית במסע שלנו לגרפיקה פוטו-ריאליסטית במשחקים, ועמדנו ביעדים האלו עם Cyberpunk 2077’s RT overdrive mode, Minecraft עם RTX ו-Portal עם RTX. עם התוספת של Ray Reconstruction ב-NVIDIA DLSS 3.5, מפתחים נעזרים בבינה מלאכותית כדי לשפר את העולמות שהם יוצרים על ידי שיפור איכות התמונה יותר ממה שנחשב אפשרי בעבר.
טכנולוגיית ה-DLSS 3.5 החדשה צפויה לקבל תמיכה במעל 35 משחקים בהם ממשחקי ה-Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Cyberpunk 2077: Phantom Liberty, Portal with RTX, Chaos Vantage ו-D5 Render במהלך הסתיו הקרוב. כאשר ניתן לראות הדגמה של הטכנולוגיה במשחק ה-Cyberpunk 2077: Phantom Liberty:
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.