Wizup, יישום מציאות מורחבת ל-Windows Phone 7, מתרגם את העולם למידע

יישומי מציאות רבודה (או מועשרת) אינם עניין חדש: אם יש לכם מכשיר אנדרואיד, רוב הסיכויים שכבר ניסיתם פעם את היכולת שלו לזהות קודי QR ב”שידור חי” מהמצלמה המובנית, וגם אם אינכם מצויידים בסמארטפון מתוחכם תוכלו למצוא יישומי ג’אווה לטלפונים פשוטים שעושים זאת לא רע. אם יש לכם אייפון, האפליקציה ששוחררה לאחרונה ע”י “דפי זהב” הישראלית וודאי עוררה את סקרנותכם. אבל יש עוד לא מעט דברים שאפשר לעשות עם מציאות רבודה.

במסגרת תחרות מפתחי יישומים ל-Windows Phone 7 הציגה השבוע חברה צרפתית אפליקציה מהפכנית למדי בשם Wizup. זוהי אפליקציה הלוכדת תמונות וקולות מהמציאות ומתרגמת אותם למידע. היא מסוגלת לזהות תוכן מכ-150 תחנות רדיו המואזנות ע”י 97% מאזרחי צרפת, כ-1,200 כותרי כתבי-עת המגיעים ל-99% מהציבור, כ-100 ערוצי טלוויזיה בהם צופים 96% מהציבור וכ-8.5 מיליון “כותרים” – הגדרה הכוללת פוסטרים, אריזות מוצרים ועוד. כל זה, לעת עתה, בצרפת בלבד.

בפועל, מאפשרים הנתונים הללו אינסוף אינטראקציות עם העולם שסביבכם: מאזינים לרדיו? הקליטו מספר שניות שידור בעזרת האפליקציה, והיא תזהה את התחנה, תספק לכם מידע על השירים המשודרים בה (בזמן אמת, כמובן)  ואף תאפשר לכם לרכוש את האלבומים המלאים בהם הם נמצאים; אם פתחתם כתב-עת כלשהוא וראיתם פרסומת מעניינת, צלמו אותה ותופנו ישירות לאתר החברה המוכרת את המוצר, ואולי אף תוצע לכם הצעת מחיר אטרקטיבית במיוחד; כתבה מעניינת בעיתון? צלמו אה ותקבלו מידע על האנשים המרואיינים או על נושא הכתבה; משהוא מעניין בטלוויזיה? לכדו מספר שניות וידאו, והתוכנה תזהה את הערוץ, הסדרה או הפרסומת ותקשר אתכם לכל המידע הרלוונטי; אם אתם מסתובבים בקניון ונתקלים בפוסטר לסרט מעניין, צילום שלו יציע לכם קליפים, רכישת כרטיסים להקרנה הקרובה (מבחינת זמן וחלל כאחד), רכישת DVD ועוד; אותו דבר אמור לגבי מוסיקה – צלמו עטיפת דיסק ותוכלו להאזין לדגימות השירים או פשוט לרכוש את האלבום ישירות לטלפון; מוצר מעניין בסופר? התוכנה תזהה אותו, תראה ביקורות והשוואות מחירים ועוד.

כפי שאתם רואים, כמות האפשרויות כאן היא אינסופית ממש. החברה מבטיחה שניתן להתאים את האפליקציה למדינות נוספות בכמה שבועות, ואם אתם רוצים לעזור לסיכויים להפוך אותה למיזם בינלאומי באפשרותכם להביע תמיכה בהצבעה ל-Wizup בתחרות האפליקציות של מייקרוסופט בפייסבוק.

(מקור: Mobility Digest)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים