לקראת ההשקה: כל מה שצריך לדעת על iOS 17

iOS 17 (צילום: רונן מנדזיצקי) צילום: רונן מנדזיצקי

אפל משיקה היום (ב’, 18.9) באופן רשמי את מערכת ההפעלה iOS 17 למכשירי האייפון התומכים, ולצידה ניתן יהיה למצוא עדכונים גם למכשירי האייפד (iPadOS 17) ולשעוני ה-Apple Watch (עם watchOS 10).

הגרסה החדשה של מערכת ההפעלה צפויה להיות זמינה החל מהשעה 20:00 בערב לפי שעון ישראל, והיא מגיעה עם שלל אפשרויות חדשות, דרכן יוכלו גם מי שלא בוחרים לשדרג את הטלפונים שלהם השנה יוכלו ליהנות מעדכונים גדולים בחווית השימוש.

מכשירים תומכים ב-iOS 17

לפניכם כל המכשירים התומכים:

iPhone XsiPhone Xs Max
iPhone XR
iPhone SE 2 iPhone SE 3
iPhone 11iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro MaxiPhone SE 2020
iPhone 12iPhone 12 Mini
iPhone 12 ProiPhone 12 Pro Max
iPhone 13iPhone 13 Mini
iPhone 13 ProiPhone 13 Pro Max
iPhone 14iPhone 14 Plus
iPhone 14 ProiPhone 14 Pro Max
iPhone 15iPhone 15 Plus
iPhone 15 ProiPhone 15 Pro Max

השנה אפל הוציאה מהרשימה כמה דגמים שלא תוכלו לעדכן לגרסה החדשה (iOS 17), אלו ישארו עם iOS 16:

  • iPhone 8 / iPhone 8 Plus
  • iPhone X

מה חדש ב-iOS 17

כמידי שנה, אפל הוסיפה כמות גדולה של עדכונים למערכת ההפעלה החדשה שלה, המאפשרים התאמה אישית יותר של השימוש.

את רשימת העדכונים המלאה תוכלו למצוא באתר החברה בלחיצה כאן (קובץ PDF), אנחנו השתמשנו במערכת ההפעלה בגרסאות הבטא השונות שהיו זמינות בחודשים האחרונים, ובחרנו מתוכן כמה עדכונים שחשבנו שתאהבו.

עדכונים לעיצוב ומסך הנעילה

אפל הציגה עיצוב חדש למסכי הנעילה כבר בשנה שעברה עם iOS 16, וכעת היא מבצעת מספר עדכונים קלים לשיפור החוויה. ב-iOS 17 ניתן לשנות את הפונט של השעון כך שיהיה דק או עבה יותר, זאת לצד האפשרויות של בחירת סוג הפונט לשעון והצבע שבו יופיע.

מספר רקעים מובנים חדשים גם הם זמינים כעת לבחירה, ואת אלה תוכלו למצוא בהוספת מסך בית חדש.

רקעים למסך נעילה, iOS 17
רקעים למסך נעילה, iOS 17

אפשרות חדשה נוספת היא מצב הסטנדביי (Standby), מצב תצוגה יעודי למכשיר האייפון בזמן שהם אינם בשימוש, שמציג את השעון בגדול, עם אפשרויות של תצוגות שעון שונות, וידג’טים כמו מזג אוויר, שליטה במוצרי בית חכם, לוח שנה, תצוגה של משלוחים שעומדים להגיע אליכם ועוד, וכולל גם מצב לילה יעודי.

מצב סטנדביי ב-iOS 17 (תמונה: Apple)
מצב סטנדביי ב-iOS 17 (תמונה: Apple)

הוידג’ט החכם שניתן להציב במסך הבית מאפשר כעת גם הפעלה מהירה. למשל, תוכלו להפעיל ניגון פודקאסט או שיר ממסך הבית, וללא צורך להיכנס לאפליקציה (פודקאסטים או אפל מיוזיק, בהתאמה).

וידג'ט חכם, iOS 17
וידג’ט חכם, iOS 17

טלפון ואנשי קשר

סביב אפליקציית הטלפון ב-iOS 17 ניתן למצוא כמה תכונות חדשות, בראשן האפשרות להגדיר תמונת פרופיל אישית המאפשרת לכל משתמש לבחור כיצד הוא יהיה מוצג.

הגדרת העיצוב של תמונת הפרופיל מבוצעת באותה דרך בה מגדירים את מסכי הנעילה במכשירי האייפון כיום. התמונות יופיעו גם באפליקציות המשתמשות באפליקציית הטלפון המובנה (דרך Callkit למפתחים), כך שתוכלו להגדיר כיצד תרצו שיראו אתכם בכל אפליקציה תומכת המותקנת על המכשיר, ולא רק באפליציית הטלפון המובנה של אפל.

אפשרות ה-Live voicemails מביאה את התרגום הסימולטני להודעות קוליות שישאירו לכם, כך שאם אתם בפגישה או פשוט לא זמינים, תוכלו להציץ ולקרוא במהירות את ההודעה במקום להקשיב לה כשלא ממש נוח לעשות זאת (בשלב זה לא ידוע מתי יהיה זמין בעברית).

שיתוף מהיר של אנשי קשר עם Name drop – תכונה חדשה שמאפשרת לשתף במהירות אנשי קשר, תמונות, וידאו ועוד באמצעות Air Drop, רק הצמידו שני מכשירי אייפון או שעוני Apple Watch זה לזה כדי להתחיל בשליחה, כאשר ניתן להמשיך בהעברה דרך רשת האינטרנט גם כשאתם לא ליד אותו אדם שרוצה לקבל את הקובץ.

iOS 17
תמונה: Apple

הודעות (Messages)

באמצעות Search Filters ניתן פילטרים לדייק את מה שאתם מחפשים, כשבנוסף ניתן גם לקפוץ להודעה האחרונה שראיתם בשיחה כשתחזרו לחלון השיחה, כדי שלא תפספסו הודעות בשיחה קבוצתית.

הסטיקרים מקבלים עדכון וניתן להוסיף אותם בגרירה לאפליקציית ההודעות, כאשר ניתן גם לגזור מתוך כל תמונה באלבום כדי להפוך אותה לסטיקר ואפילו לבחור ב-Live Photo כדי ליצור סטיקר מונפש.

באפל ציינו כי הסטיקרים יהיו זמינים לגישה בכל אפליקציה צד-שלישי שתומכת בסטיקרים, כך שניתן ליצור סטיקרים בקלות בעזרת הכלים של אפל לאפליקציית ההודעות המובנה ולשתף אותם גם באפליקציות נוספות לשליחת הודעות.

אפשרויות נוספות כוללות תרגום סימולטני להודעות קוליות הנשלחות באפליקציית ההודעות המובנה, שילוב מפות למיקום בתוך ההודעות (כמו בוואטסאפ), צ’ק אין, שמודיע לחברים או למשפחה כשהגעתם בשלום הביתה ומספק מידע על מיקומכם במקרה של צרה.

תכונות נוספות סביב ההודעות מאפשרות גם שימוש באפליקציות צד שלישי שתומכות בiMessage בגישה מהירה דרך אפליקציית ההודעות המובנה.

Autocorrect – התיקון האוטומטי מקבל שיפורים נוספים, עם דיוק גבוה יותר בתיקון, גישה מהירה למילה שכתבתם לפני התיקון והשלמה אוטומטית של משפטים תוך כדי שאתם כותבים.

iOS 17
תמונה: Apple

מצלמה ותמונות

בחירת פוקוס בצילום תמונות פורטרט – כל תמונת פורטרט שתצלמו, וזה תקף גם לכאלה שצילמתם לפני העדכון ל-iOS 17, ניתן לבחור ולשנות את הפוקוס לעצמים או אנשים אחרים המופיעים בתמונה (דרך אפשרות עריכת התמונה). ניתן גם לבחור לבטל את אפקט הפורטרט לאחר הצילום.

הגדרת “פלס” – דרך הגדרות המצלמה ניתן לבחור בהפעלת פונקציית ה”פלס” (level), שתציג פס על גבי התמונה באפליקציית המצלמה, שיעזור לכם לדעת מתי התמונה ישרה.

ספארי

  • רשימות הטאבים אורגנו מחדש, כך שתוכלו ליצור לכם רשימות שונות ביניהן תוכלו לנוע במהירות בגרירת האצבע מצד לצד בתחתית המסך.
  • על טאבים פרטיים ניתן כעת להגן באמצעות זיהוי פנים, לאבטחה נוספת.
  • ניקוי ההיסטוריה מקבל שדרוג – כעת ניתן לבחור בין ניקוי מהשעה האחרונה, מהיום, מהיום ואתמול או לנקות את הכל, זאת במקום האפשרות היחידה של “לנקות את הכל” שהייתה זמינה עד כה.

תכונות נוספות ב-iOS 17

  • פונט חדש בשפה העברית

  • הפעלת סירי בלי להגיד HEY, אלא רק “סירי” – הזיהוי מצוין וסירי לא החלה לפעול סתם כשאמרתי סירי בתוך משפט לא קשור, וגם – יש המשכיות. לאחר ששאלתם שאלה אחת, אפשר להמשיך את השיחה עם סירי, תוך שמירת ההקשר לשאלה הקודמת ששאלתם. כמו כן – ניתן לבחור לשמור על האפשרות של HEY SIRI.
  • אפליקציית Journal – יצירת יומן אישי עם כל הכלים שמספקות האפליקציות של אפל, כולל תמונות, מיקום, מוסיקה, פודקאסטים ועוד. בנוסף, אפל תספק המלצות על שילוב אלמנטים ביומן כדי לעזור לכם לתפוס את הרגעים בחיים שתרצו לתעד.
  • מפות אופליין – אפשר לשמור מפות שיפעלו גם ללא חיבור אינטרנט (כמו שיש בגוגל מפות). יעיל אם אין לכם אינטרנט או אם משתמשים באייפד ללא פונקציית סלולר.
  • זיהוי חיות באלבום התמונות לצורך תיוג, ממש כמו שקיים כיום לאנשים.
  • מחיקת קוד אבטחה באופן אוטומטי: דרך הגדרות הסיסמאות (Passwords –> Password Options) ניתן לבחור באפשרות לניקוי אוטומטי של קודי אישור שנשלחים לכם ב-SMS.
  • הודעה על שמירת מרחק ממסך: כדי לשמור על העיניים, ב-iOS 17 תוכלו לקבל הודעה על כך שהטלפון קרוב אליכם מידי. דרך תפריט Screen Time ואז Screen Distance באפליקציית ההגדרות.

יש לכם המלצות על תכונות נוספות ב-iOS 17? בואו לספר על זה לחברים בקבוצת הטלגרם שלנו.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים