גל שקט להודעות פיקוד העורף יופעל בשבת ועוד ערוצים יגיעו לעידן פלוס

רדיו תמונה: Ron Lach / Pexels CC0

משרד התקשורת יוצא במספר עדכונים היום (ה’, 12.10) לאור מצב המלחמה בישראל, ומודיע לציבור הרחב על “גל שקט” שיופעל בשבתות ויאפשר לקבל התראות מפיקוד העורף בנוגע לאזעקות, וגם על הרחבת כמות הערוצים שיהיו זמינים דרך עידן פלוס.

גל שקט להתראות פיקוד העורף בשבת

לפי הנחיות פיקוד העורף, החל מהשבת הקרובה ולאורך תקופת החירום, תחנות הרדיו כאן-מורשת של תאגיד השידור הציבורי בכלל הארץ וכן תחנות הרדיו האזוריות קול חי, קול ברמה, גלי ישראל ורדיו דרום יפעלו בשבתות במתכונת ה”גל השקט” וישמיעו התרעה רק בזמן אמת.

תחנות הגל השקט ישמיעו שקט בשידור לאורך כל השבת. השקט יופר רק באמצעות הודעות מתפרצות של פיקוד העורף באשר לאזעקות ברחבי הארץ. הגל השקט יחל עם סיום השידורים ביום שישי בשעה 17:00 ויפעל עד לאחר צאת השבת בשעה 20:00.

פירוט התחנות והתדרים:

  • כאן מורשת: בתדרים 90.5FM, 90.8FM, 92.5FM 100.7FM
  • רדיו דרום: בתדר 101.5FM
  • רדיו גלי ישראל: בתדרים 89.3FM, 94FM, 106.5FM
  • רדיו קול חי: בתדרים 92.8FM, 93FM, 102.5FM
  • רדיו קול ברמה: בתדרים 92.1FM, 104.3FM, 105.7FM, 107.6FM

בכל תחנה יושמעו הודעות לאזעקות בכל אחד מיישובי הארץ, ולא רק באזור ההאזנה, כמו גם במקרה של אירוע חריג המחייב עדכון מיידי של הציבור.

הרחבת כמות הערוצים בעידן פלוס

כדי לספק נגישות גבוהה ככל הניתן למידע חיוני לכל פלחי האוכלוסיה, הורה שר התקשורת לרשות השניה לצרף באופן מיידי את ערוצי הטלוויזיה הבאים: 9, 24, 14 ו”הלא טיוי“, ואת ערוצי הרדיו האזוריים והמגזריים, למערך עידן פלוס, עד תום הלחימה.

בהתייעצות שקדמה להוראה, הודיעה הרשות השנייה לשר כי ניתן להרחיב את מערך השידורים בעידן פלוס. הרשות תאפשר לכל הנ”ל להעביר את שידוריהן במערך עידן פלוס.

כלל מנויי עידן פלוס יוכלו לצפות בערוצים אלו ולהאזין לתחנות הרדיו, אשר בחלקם כוללים גלים שקטים בלילות ובשבתות.

מצורף מכתב בנושא ממשרד התקשורת (ב-PDF)


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים