סמסונג (Samsung) הכריזה על Temporary Cloud Backup (“גיבוי ענן זמני”), פיצ’ר חדש בעבור מערכת ה-One UI 6 הבאה של החברה, שיאפשר למשתמשים לגבות מידע בענן שלה באופן זמני למשך 30 יום, זאת במטרה לאפשר להם לשלוח את המכשיר לתיקון ללא חשש לאובדן מידע.
אחסון הענן החדש מגיע כחלק מענן ה-Samsung Cloud של סמסונג וכתוספת למצב התחזוקה (Maintenance Mode) אותו הציגה החברה מוקדם יותר.
הפיצ’ר נועד להגן על פרטיות המידע של המשתמשים כאשר הם מכניסים את המכשיר שלהם לתיקון במעבדה על ידי חסימת כל התוכן האישי שלהם באמצעות המצב היעודי.
בעוד שמצב התחזוקה הגן מפני גישה לא מורשית למידע, הוא לא נתן מענה לאובדן המידע במידה ותהיה תקלה במכשיר בזמן התיקון, דבר אותו הגיבוי הזמני בענן אמור לפתור, עם אפשרות לאחסון מידע ללא הגבלת נפח (עד 100GB לקובץ בודד) בענן של סמסונג למשך עד 30 יום, דבר שנועד לתת מספיק זמן לקבל את המכשיר בחזרה מתיקון ולשחזר אליו את המידע במידת הצורך או אף להעבירו למכשיר חדש.
בעוד שגיבוי הענן הזמני מגבה מידע סטנדרטי כמו שיחות, הודעות, אפליקציות, הגדרות, קבצי מדיה ועוד. קיימים מספר סוגים של מידע ספציפי אותם הוא לא יכול לגבות, הכולל בין השאר היסטוריית הודעות באפליקציות דוגמת וואטסאפ (לה יש גיבוי פנימי), תוכן מהתיקיה המאובטחת (Secure Folder), פתקים נעולים, מידע מאפליקציות שלא ניתן לגיבוי מסיבות אבטחה (ארנק גוגל לדוגמה) ועוד.
פיצ’ר הענן הזמני יהפוך להיות זמין באופן מדורג לכלל מכשירי הגלקסי של סמסונג המריצים את מערכת ה-One UI 6, כאשר בשלב הראשון יקבלו אליו גישה משתמשים בדרום קוריאה, השוק המקומי של סמסונג.
יש לציין כי מלבד השימוש בגיבוי הענן הזמני כפתרון לגיבוי מידע לפני השארת המכשיר לתיקון, מדובר גם בפתרון שימושי למדי במצבים אחרים, בהם טיולים או נסיעות בהן קיים חשש שהמכשיר עלול להיאבד או להיגנב, כאשר המגבלה היחידה היא תוקף גיבוי הענן העומד על 30 יום בלבד נכון להיום.
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.