הכירו את GraphCast – מודל חיזוי אוויר מבוסס AI מבית DeepMind של גוגל

GraphCast (מקור גוגל) GraphCast (מקור גוגל)

חברת DeepMind השייכת לגוגל (Google) הכריזה על מודל בינה מלאכותית חדש בשם GraphCast, מודל שנועד לחיזוי מזג אוויר גלובאלי מהיר לפרק זמן של עד 10 ימים המציע רמת דיוק ומהירות בניית תחזית גבוהה יותר מפתרונות קיימים.

בין אם אתם בודקים את תחזית מזג האוויר הצפוי באפליקציה המועדפת עליכם במכשיר הסלולרי או מקשיבים לתחזית בסוף כל שידור חדשות, מאחורי התחזית עומדים מגוון מודלים נומריים שנועדו לחזות את מזג האוויר הצפוי.

בדומה למגזרים אחרים בעולם הטכנולוגי, הבינה המלאכותית מגיעה גם לתחום מזג האוויר עם מודל ה-GraphCast החדש, שמציע לדברי החברה רמת דיוק גבוהה יותר וחיזוי מהיר יותר ממודל ה-HRES (ר”ת High Resolution Forecast) הנמצא כיום בשימוש, דבר חשוב במיוחד על מנת לספק התראות ממזג אוויר קיצוני דוגמת סופות ציקלון מתפתחות.

לשם השוואה, מודל ה-GraphCast החדש מסוגל לייצר תחזית של 10 ימים בתוך פחות מדקה על מכונת Google TPU v4, בעוד ש-HRES דורש מספר שעות ושימוש במחשב-על הבנוי ממאות מכונות על מנת לספק חיזוי דומה.

מודל ה-GraphCast מבצע את החיזוי ברזולוציה של 28 קמ”ר (0.25 מעלות אורך/רוחב) ברמה הגלובאלית, עם למעלה ממיליון נקודות שונות לחיזוי פרמטרים שונים, בהם טמפרטורה, מהירות וכיוון רוח, לחות ועוד.

ניתן לראות את מודל ה-GraphCast פעיל באתר ECMWF, כאשר קוד המקור של המודל זמין ב-Github לשימוש על ידי מדענים והתעשיה. את עבודת המחקר תוכלו למצוא בקישור הבא PDF.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים