חברת פרטנר פירסמה את תוצאותיה הכספיות ומסכמת את הרבעון השלישי של השנה עם המשך ירידה בהכנסות, אך מציגה גם ברבעון זה עליה ברווחיות, עם רווח הנקי שצמח בכ-10% משנה לשנה והסתכם ב-56 מיליון ש"ח.
גם ברבעון זה מציגה פרטנר השפעה לרעה על סעיפי ההכנסות והרווח נגעו למכירות הציוד (טלפונים), כשהיא מעידה על ירידה של כ-21% במכירות סלולר משנה לשנה (מ-133 מיליון ב-2022 ל-105 מיליון ב-2023).
את הרבעון השלישי סיכמה פרטנר עם הכנסות בגובה 829 מיליון ש"ח, זאת לעומת 891 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד, כאשר ההכנסות ממכירות ציוד במגזר הסלולרי (טלפונים) ירדו בכ-21% משנה לשנה וההכנסות משירותי סלולר ירדו בכ-7.4%.
בדומה לירידה הגדולה במספר מנויי הסלולר שהוצגה ברבעון השני של השנה, גם את הרבעון השלישי סיכמה פרטנר עם ירידה שנתית חדה, זו הסתכמה בכ-12.7% עם 2.655 מיליון מנויים לעומת 3.042 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בפרטנר מצייניםגם הפעם כי הצמצום בבסיס המנויים מגיע כתוצאה משינוי שיטת הספירה שהחלה בסוף 2022, והובילה לצמצום של 189 אלף משתמש M2M (סימים הנמצאים במכונות) לצד "כמה עשרות אלפי מנויי פוסטפייד רגילים".
ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי סלולר (ARPU) הסתכמה ב-55 ש"ח, לעומת 56 ש"ח ברבעון השני של השנה ו-51 ש"ח ברבעון המקביל ב-2022. בפרטנר מציינים כי הנתון החדש הוא "שיא של 4 שנים", אך נזכיר שוב כי גם דרך הספירה שונתה והיא כבר לו זו שהייתה ב-4 השנים הללו.
אבי גבאי, מנכ"ל קבוצת פרטנר:
אנחנו מרוצים מאוד מתוצאות הרבעון השלישי המבטאות את הצעדים שלנו ומשקפות איתנות פיננסית. בעת הזו, מדינת ישראל היא בראש סדר העדיפויות שלנו. החברה ועובדיה עסוקים בלתרום את חלקנו במלחמה, בלשרת את לקוחותינו ולדאוג ולסייע לתושבי ישראל וכוחות הביטחון, שצריכים אותנו.
פריסת הסיבים חוצה את המיליון
פריסת רשת הסיבים של פרטנר חצתה לראשונה את רף המיליון והחברה מדווחת כי הגיעה ל-1.018 מיליון משקי בית בסוף הרבעון השלישי, כאשר מספר המחוברים לרשת הסיבים של החברה בפועל (משתמשים משלמים) עמד על 353 אלף בסוף הרבעון השלישי, זאת מול 334 אלף מנויים בסוף הרבעון השני.
בנוסף לכך, בפרטנר מציינים:
בשבוע שעבר הפכה פרטנר לספקית הסיבים הגדולה בישראל, כשהחלה להציע שירות סיבים גם על התשתית של IBC. ההסכם מבסס את פרטנר כקבוצת התקשורת היחידה שמציעה סיבים בכל משק בית בו קיימת כיום תשתית סיבים, זאת על בסיס שלוש התשתיות הקיימות בישראל: פרטנר, בזק ו-IBC.
בצד הטלוויזיה, פרטנר TV ראתה ירידה של כ-3,000 מנויים בהשוואה לנתוני הרבעון השני של שנה זו. סך המנויים עמד על 210 אלף לעומת 213 אלף ברבעון הראשון ו-222 אלף ברבעון המקביל ב-2022.
לדוחות פרטנר המלאים (דרך מאי"ה)
חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.
הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.