HP: מערכת ההפעלה WebOS שלנו, ורק שלנו! לא ניתן לאחרים להשתמש בה

מאז רכישת פאלם ע”י HP בתחילת השנה לא ברור מה בדיוק מתכוונת ספקית המחשבים הגדולה בעולם לעשות במערכת ההפעלה WebOS. עד עתה שמענו על כוונתה להביא את המערכת לשווקים חדשים כמו טאבלטים ומדפסות, לא להוציא טלפונים (תחת השם HP) אבל כן להוציא טלפונים (תחת המותג Palm) ועוד. אבל אחת השאלות הגדולות שהיו תלויות באוויר במשך החודשים האחרונים נענתה רק אתמול.

טוד בראדלי, סגן נשיא חטיבת המערכות האישיות ב-HP, שגם הפך בשנה האחרונה לדובר הבלתי-רשמי שלה, דיבר אתמול בוועידת TechCrunch Disrupt של בלוג הטכנולוגיה הגדול בעולם, והבהיר לראשונה מאז רכישת Palm כי מערכת ההפעלה שלה לא תוצע ליצרניות מכשירים אחרות.

בראדלי, שעבד בפאלם בשנות ה-90 ואף עמד במשך כשנתיים בראש PalmOne, שהיתה אחראית על תחום החומרה של מכשירי ה-PDA, מכיר את עברה של החברה טוב מאוד. לכן, הוא מודע לעובדה שבעבר נחל הניסיון למכור את מערכת ההפעלה ליצרניות מכשירים אחרות על בסיס רשיונות נחל כישלון חרוץ, כאשר רוב ה”שותפות” נטשו לטובת Windows Mobile, ו-Handspring, שנשארה אחרונה בעסק, התאחדה מחדש עם החברה ממנה יצאו מקימיה והצילה אותה עם קו מכשירי ה-Treo הפופולארי.

ל-HP ולבכיר הדומיננטי בה אין שום כוונה לחזור על טעויות העבר. הם הבינו כנראה שניסיון להתחרות באנדרואיד כמערכת הפעלה פתוחה או חינמית לא ייתן לחברה כלום. לכן, מבחינתה עדיף להשאיר את המערכת סגורה ולבנות סביבה גן-עדן של מוצרים תואמים כפי שעשתה אפל עם iOS.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים