מצלמת טלפוטו ברזולוציית 48MP תגיע ל-iPhone 17 Pro Max (שמועה)

iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי) iPhone 15 Pro Max (צילום: רונן מנדזיצקי)

הערכות הנוגעות למכשירי סדרת האייפון 17, אשר צפויה להיחשף רק לקראת סוף 2025, הן מעט מוקדמות בשלב זה, אך אין הדבר מונע מאחד מהאנליסטים המסקרים את חברת אפל לשתף כי על פי מקורותיו בשרשרת ההפצה של החברה דגם ה-iPhone 17 Pro Max צפוי לקבל שדרוג בצד הצילום עם מצלמת טלפוטו ברזולוציית 48 מגה-פיקסל.

את הדברים מפרסם האנליסט ג’ף פו (Jeff Pu), המסקר חברות בשרשרת ההפצה של אפל עבור חברת ההשקעות Haitong International הממוקמת בהונג-קונג במכתב למשקיעים (דרך macrumors) בו הוא מציין כי חברת Largan Precision הטיוואנית, המייצרת עדשות אופטיות, תהיה זו שתספק את העדשות שיגיעו למכשירי האייפון הבאים של אפל.

על פי הערכתו של פו, מצלמה בעלת עדשת טלפוטו ברזולוציית 48 מגה-פיקסל תשמש את אפל עבור צילומים המיועדים עבור משקפי ה-Vision Pro עליהם הכריזה ביוני השנה, זאת ככל הנראה מתוך רצון לאפשר למשתמשי האייפון לנצל את המכשירים שלהם יחד עם המשקפיים לצורך הפקת תכנים יעודיים עבורם.

משקפי Vision Pro (תמונה: Apple)
משקפי Vision Pro (תמונה: Apple)

במידה ואכן תשלב אפל עדשות צילום יעודיות עבור צילומים עבור ה-Vision Pro לא תהיה זו הסנונית הראשונה בתחום, שכן כבר בעת זו מקדמת החברה את אפשרויות הצילום עבור המשקפיים דרך עדכון המאפשר לצלם וידאו היקפי, זה ישולב כחלק מעדכון iOS 17.2 עבור מכשירי האייפון 15 פרו ואייפון 15 פרו מקס.

נזכיר כי בשלב זה משלבים דגמי האייפון 15 פרו ו-15 פרו מקס את הרכב המצלמות הבא:

  • מצלמת 48 מגה-פיקסל ראשית עם צמצם  ƒ/1.78 המקביל לעדשת 24 מ”מ.
  • מצלמת 12 מגה-פיקסל אולטרה רחבה עם צמצם ƒ/2.2 המקביל לעדשת 13 מ”מ עם זווית ראיה של 120 מעלות.
  • מצלמת 12 מגה-פיקסל טלפוטו של עד פי 2 המקבילה לעדשת 48 מ”מ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים