שירות האינטרנט הלוויני Starlink יופעל בארץ בימים הקרובים (דיווח)

Starlink

סטארלינק (Starlink), חברת האינטרנט הלווינית השייכת ל-SpaceX בבעלותו של אילון מאסק, צפויה לאפשר למשתמשים בארץ להתחבר לשירות האינטרנט כבר במהלך השבוע, זאת לפי דיווח חדש של בלומברג, המגיע לצד פתיחת אפשרות ההרשמה מוקדמת לשירות בארץ בתשלום פיקדון של 9 דולר.

לצד אפשרויות החיבור הנפוצות יותר לאינטרנט דוגמת קו טלפון, סיבים אופטיים או חיבור סלולרי, קיימת אפשרות נוספת ויקרה יותר לרוב של אינטרנט לוויני.

פתרון זה מסתמך על מערך לווינים בחלל, שנועד לספק מענה לאיזורים בהם אין תשתית אינטרנט זמינה, או במקרה היותר רלוונטי לנו כיום – פתרון תקשורת שאינו תלוי במצב התשתית והמרחק שלה.

עכשיו, לאחר לא מעט שנים, עושה רושם כי שירות ה-Starlink יהפוך להיות זמין גם בארץ לאחר שהיה נגיש במדינות שונות בחו”ל, מדינות בהן אוקראינה לדוגמה, בה השירות סיפק פתרון תקשורת גם בזמן מלחמה ופגיעה בתשתיות קיימות, דבר שתרם להאצת הגעת השירות לארץ עם דיונים בין משרד התקשורת ו-SpaceX.

לפי הדיווח החדש, אלעד מלכא, המשנה למנכ”ל משרד התקשורת, ציין בראיון כי שירות האינטרנט הלוויני החדש יוגבל בשלב הראשון לגופים רשמיים בלבד ולא לכלל המשתמשים בארץ, תוך כדי שחברת SpaceX התחייבה שלא לספק שירות אינטרנט לרצועת עזה ללא אישורה של ישראל.

ה-Starlink בקרוב בישראל, פקדון מוקדם של 9 דולר
ה-Starlink בקרוב בישראל, פקדון מוקדם של 9 דולר

חברת SpaceX החלה לשגר את מערך הלווינים הנרחב הדרוש להפעלת שירות האינטרנט הלוויני של Starlink בשנת 2019, כאשר נכון לחודש הנוכחי המערך כולל מעל 5289 לוויני תקשורת במסלול לווייני נמוך LEO, לווינים המחברים בין משתמשים המחזיקים בצלחת לווין יעודית של השירות לבין תחנות בסיס המפוזרות ברחבי העולם.

שאלה חשובה שאין עליה מענה נכון לרגע זה מלבד לתאריך הזמינות הסופי של שירות האינטרנט הלוויני של Starlink בישראל הוא המחיר שלו.

עלות השירות החודשית בארה”ב עומדת על החל מ-120 דולר (כ~448 ש”ח), אליהם יש להוסיף עלות ציוד התחלתית של 599 דולר (כ~2326 ש”ח).


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים