וואטסאפ עובדת על שיתוף מהיר של קבצים עם אנשים בסביבתכם

אפליקציית וואטסאפ באייפון צילום: רונן מנדזיצקי

פונקציות שיתוף הקבצים באופן אלחוטי היא חלק חשוב בתחום המחשוב, ואם פעם היינו צריכים להסתמך רק על שיתוף באמצעות בלוטות’, בטלפונים כיום אנו יכולים לנצל מגוון טכנולוגיות מצד היצרניות, בהן AirDrop של אפל או Quick Share (לשעבר Nearby Share) של גוגל\סמסונג.

כעת גם בחברת מטא מעוניינים לנצל את הצלחתה הגדולה של אפליקציית וואטסאפ בעולם ועובדים על פיצ’ר חדש, שיאפשר למשתמשים באפליקציה לשתף במהירות קבצים עם אנשים שנמצאים בסביבתם הקרובה, גם אם הם לא נמצאים באנשי הקשר שלהם.

הפיצ’ר החדש נחשף בגרסת בטא מוקדמת (2.24.2.20) של אפליקציית וואטסאפ עבור מכשירי אנדרואיד, ועל פי אתר Wabetainfo תאפשר למשתמשי וואטסאפ לחשוף את הימצאותם בסביבה לצורך שיתוף (קבלה או שליחה) של קבצים בנפח של עד 2 גיגה-בייט עם אנשים נוספים בסביבה המשתמשים באפליקציה.

על פי תמונות מסך מתוך גרסת הבטא של וואטסאפ, גם במקרה של שיתוף הקבצים בין אנשים הקרובים זה לזה פיזית תבוצע ההעברה עם תמיכה בהצפנה מקצה-לקצה, כאשר דגש נוסף ניתן לכך שמספר הטלפון של המשתמשים בוואטסאפ בזמן שליחת הקבצים לא ייחשף בזמן ההעברה, זאת לצורך שמירה על פרטיותם.

שיתוף קבצים בוואטסאפ עם אנשים בקרבת מקום (תמונה: Wabetainfo)
שיתוף קבצים בוואטסאפ עם אנשים בקרבת מקום (תמונה: Wabetainfo)

בעוד שהפיצ’ר החדש עליו עובדת החברה בימים אלה עדיין לא הושלם, מתוך גרסת הבטא ניתן להבין כי על מנת שניתן יהיה להעביר קבצים בין שני אנשים יהיה על שניהם לפתוח את מסך השיתוף הייעודי, זאת ככל הנראה כדי לאשר שהם אכן נמצאים בקרבת מקום זה לזה לצורך ההעברה.

בשלב זה לא ידוע האם וואטסאפ תציע גם אפשרות ליצירת מנגנון “לחיצת ידיים” (handshake) לצורך יצירה ראשונית של ההעברה, ולאחר מכן תאפשר להמשיך עימה באמצעות רשת האינטרנט גם לאחר ששני האנשים אינם נמצאים עוד זה לצד זה. אפשרות זו הוצגה רק לאחרונה על ידי אפל, עת הציגה את מערכת ההפעלה iOS 17.

כפי שקורה עם כל פיצ’ר חדש עליו עובדת החברה, לא ניתן לדעת בדיוק מתי תושק אופציית שיתוף הקבצים עם אנשים בקרבת מקום בוואטסאפ.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים