דיווח: OpenAI מפתחת מנוע חיפוש מתחרה לגוגל

לוגו OpenAI

חברת OpenAI עובדת על מנוע חיפוש חדש שיוכל להתחרות בגוגל, כך עולה מדיווח חדש של אתר The Informationלפיו החברה עובדת על מנוע חיפוש משולב AI שנועד לספק תוצאות חיפוש טובות יותר למשתמשים בהשוואה למנועי החיפוש הרגילים, בהם מנוע החיפוש של גוגל.

כניסתה של OpenAI לשוק החלה את מירוץ החימוש של חברות הטכנולוגיה בתחום ה-AI, ובעוד שכלי ה-ChatGPT ו-DALL·E 3 עוזרים לה להציג התקדמות מרשימה בתחום בהשוואה למתחרות, בהן גוגל עם פתרון ה-Gemini, לא ניתן להתעלם מהעובדה כי גוגל שולטת באופן בלתי מעורער בשוק מנועי החיפוש עם נתח שוק של 81.95% (לפי Statista).

עכשיו נראה כי OpenAI תנסה לערער את שליטתה של גוגל בתחום החיפוש עם פיתוח “מוצר לחיפוש ברשת” (web search product), פתרון שיתבסס באופן חלקי לפחות על מנוע החיפוש בינג (Bing) של מיקרוסופט איתה החברה משתפת פעולה כבר היום ב-Copilot המבוסס על מודל ה-GPT-4, ובמתן אפשרות לביצוע חיפושים מובנים כחלק ממנוי ה-ChatGPT Plus.

הפתרון של OpenAI לא יהיה למנוע החיפוש הראשון שמשתמש בבינה מלאכותית על מנת לספק תוצאות חיפוש טובות יותר למשתמשים, כאשר השאלה הגדולה ביותר היא כיצד גוגל תגיב לאור העובדה הפשוטה כי היא עדיין שולטת בשוק מנועי החיפוש ויכולה לשלב במוצר הקיים שלה פיצ’רי AI מ-Gemini.

נכון לעכשיו אין אינדיקציה באשר לדרך בה יעבוד פתרון החיפוש החדש של OpenAI או מתי הוא יהיה זמין בעבור משתמשים, כך שנותר לחכות כדי לראות האם ההצלחה של החברה בתחום ה-AI תוכל להיות מתורגמת היטב גם לשוק מנועי החיפוש.


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים