גוגל מציגה שיפור ביצועי AI משמעותי עם הצגת מודל ה-Gemini 1.5

Gemini 1.5 (מקור גוגל) Gemini 1.5 (מקור גוגל)

גוגל (Goolge) הכריזה היום (ה’, 15.2) על Gemini 1.5, הדור הבא של מודל ה-Gemini המתבסס על ארכיטקטורת MoE (ר”ת Mixture-of-Experts) משופרת ויעילה יותר, המאפשרת ל-Gemini 1.5 Pro, המודל הזמין הראשון מהמשפחה החדשה, להציג ביצועים הקרובים לאלו של ה-Gemini 1.0 Ultra הגדול והחזק יותר מהדור הקודם.

גוגל ממשיכה לפתח את סדרת מודלי הבינה המלאכותית Gemini שלה בקצב מהיר, אלה נמצאים בשימוש כיום בצ’אטבוט ה-Gemini (לשעבר Bard) המתבסס על מודל ה-Gemini Pro בגרסה החינמית שלו ועל Gemini Ultra בגרסת ה-Gemini Advance בתשלום, כאשר את מודל ה-Gemini Nano הזעיר ניתן למצוא בסדרת מכשירי ה-Pixel 8 של גוגל ובסדרת ה-Galaxy S24 של סמסונג.

לפי גוגל, מודל ה-Gemini 1.5 Pro מציג שיפור של 87% בביצועים לעומת מודל ה-Pro הקודם, עם ביצועים הדומים לאלו המתקבלים במודל ה-Gemini Ultra 1.0 הגדול יותר, עם יכולת הבנת הקשר טובה יותר ויכולת הרצה של עד מיליון טוקנים, בהשוואה ל-32 אלף בלבד בגרסה הקודמת.

כמות זו היא שוות ערך לוידאו באורך שעה, 11 שעות אודיו, מעל 30 אלף שורות קוד או מעל 700 אלף מילים.

כמות הטוקנים ב-Gemini 1.5 Pro (מקור גוגל)
כמות הטוקנים ב-Gemini 1.5 Pro (מקור גוגל)

גרסאות ה-Gemini 1.5

בדומה למודל ה-Gemini 1.0, המודל החדש צפוי להגיע ב-3 גרסאות:

  • Gemini Ultra (“ג’מיני אולטרה”) – המודל הכי גדול ומתוחכם שנועד למשימות מורכבות ביותר.
  • Gemini Pro (“ג’מיני פרו”) – המודל המושלם לביצוע שלל משימות בהיקפים גדולים.
  • Gemini Nano (“ג’מיני נאנו”) – המודל היעיל ביותר המיועד לביצוע משימות AI על גבי המכשיר הסלולרי.

מודל ה-Gemini 1.5 Pro החדש של גוגל זמין בגרסה מוקדמת למשתמשי Vertex AI העסקיים, כאשר בהמשך המודל יהיה זמין גם למשתמשים רגילים.

הדגמה של מודל ה-Gemini 1.5 Pro:


חלק מהפוסטים באתר כוללים קישורי תכניות שותפים, עבורם נקבל עמלה עם ביצוע רכישה בפועל של מוצרים. עמלה זו לא מייקרת את העלות הסופית של המוצרים עבורכם.

הסקירות והתכנים המופיעים באתר מהווים המלצה בלבד, וכך יש להתייחס אליהם. כל המחירים המופיעים באתר נכונים ליום הפרסום בלבד והאחריות לקניית מוצר או שירות כזה או אחר מוטלת עליך בלבד – השימוש באתר בהתאם לתנאי השימוש והפרטיות.

השוואת מפרטים